sesongens siste sopptur

Ja nå er det slutt ,jeg har nok sopp,tørket steinsopp malt til mel i et stort glass og et med traktkantarell,her snakker vi store glass altså :=) siste traktkantareller ble plukket i dag,der er nok mer å finne men  foten er vonde,best å stoppe før jeg gjør noe gale  :=) nå suser sopptørkeren ,og når det er tørt maler jeg det til mel,bruker det som krydder i gryter sauser eller på pizza :=) her er det bare å nyte .

ute er det grått,det regner ikke så veldig,mer tåkeyr nok til å bli våt,men temperaturen har vært ok så jeg måtte ut og gå ,og gåturen gikk til en av soppstedene mine og det er jo masse gåing når en går i skogen også,var nok ute og gikk i ca 2,5 timer sier meg fornøgde med det.

noen hadde kjempet i skogen,der lå kvite småfjær på et stort område

en kremle kommer voksende ut opp ned,en liten sniel har vist fest på soppen,jeg lar den være det er traktkantareller jeg vil ha

og det finner jeg,traktkantarellen har litt forskjellig utseende,noen ser ut som en rose som denne

det er mange dei dukker opp fra barnåler og mose,ennå er der veldig mange småe,dei blir nok store og kan fint plukkes i november også,men som sagt jeg har nok nå

selfiene mine med mobilen blir ikke klare,men jeg øver i det minste :=)

en bra fangst dette ,noen bleke piggsopp fant jeg også,dei ble stekt til lunch og puttet i en eggeomelett,det smakte godt :=)

Ønsker dere en fin kveld,her skal beina ligge høgt og så skal jeg kose meg med strikketøy,har omtrent ikke sittet for hele dagen

8 kommentarer

Siste innlegg