siste helgen

da har vi januars siste helg bak oss,lørdagen skulle jeg til frisør det var i Hornindal ,men mannen hadde flere planer for vi skulle først til Volda ,vi skulle på hagesenteret og kjøpe såjord og frø ,ja for mannen mente att jeg måtte få det :=) og jeg takker jo ikke nei til det :=)

av grønnsaker blir det bladbete og jungelagurk ,sistnevnte er jeg spendt på for den har jeg ikke dyrket før

av blomster blir det fargefest så er det bare å håpe att jeg iallefall får noen av hver sort ,og att dei blomstrer i år :=)

da vi kom hjem var vi oppom huset og tok trærne som hadde gitt tapt for den kraftige vinden gyda

rotvelt er ikke bare bare å jobbe med ,en må vite hva en gjør når slike trær skal felles

men det gikk og treet falt ,

så var det å sage bit for bit ,det var mange greiner på treet ,og treet som ligger bak denne ,fuglekassen var tom ,og den hadde vært tom hele tiden ,vi såg ingen spor av att den har vært i bruk ,ja ja like greit nå som treet er historie

det begynte å snø tett ,og det var veldig vått i grunnen så da det begynte å mørkne var det godt å ta kvelden .

Søndagen var fin vi var invitert i bursdagselskap ,og jeg satt der og tenkte att neste år ,ja da blir det livat om denne gjengen møtes igjen , 2 var 5 mnd ,1 var 8 mnd,2 var 3 år ,1 var 4 år ,1 var 11 år ,2 var 13 år ,1 var 14 år og en var 16 år ,og da manglet der to som var invitert og dei var snart 2 og 4 år ,en herlig gjeng for å si det sånn ,med mye liv :=)

I dag er det faktisk opplett ute ,herlig jeg skal gå meg en tur nå og når kl blir 12 er det strikkekafe ,først dette året så det blir kjekt,men altså først en spasertur for det ble ikke tid til det i går :=)

14 kommentarer

Siste innlegg