siste påskedag

Vi har hatt en nydelig påske og masse solskinn ,får skrive litt i morgen ,i går kveld kom vi hjem og det var en velsignelse å komme hjem ,ja det får dere lese om i morgen :=)

I dag våknet vi til en skikkelig vinter ,jeg spiste frokost og gikk ut for å måke snø ,ved til å fyre i ovnen med er i fjøsen og jeg måtte måke meg vei ,og der gikk snøen helt opp til knærne mine

ikke noen kort vei å spa heller da

litt skummelt å spa denne biten for plutselig kan takstyrten komme .

Jeg fikk hentet ut litt ved før jeg spadde en rås ned til veien også og den ene brøytekanten etter plogen ,kjære vene så tungt ,det var mektig tungt av våt tung snø

da jeg gikk inn igjen kom snøbygen tett ,vind og snøføyk og jeg var glad jeg fikk måket litt før uværet sette inn ,men det var ennå mye å måke ,det tok mannen med traktor

i perioder kunne vi ikke se ut av vinduet ,våt snø la seg tett på alle glass

hva det heter spiller liten rolle egentlig ,jeg kaller det for snøstorm ,og det er ekstrem stor rasfare ,og i morgen blir det nesten værre da skal det regne mye på ettermiddagen i tillegg ,dropper gåskolen og holder meg inne eg for her er det rasfar nesten uansett hvilken vei jeg velger å gå på

10 kommentarer

Siste innlegg