SITT HER

God kvelden,i dag var jeg på legesenteret for å ta stingene,jeg ringte på onsdag og bestilte pasientreise,så spurte jeg om jeg skulle melde meg i luka ved ankomst eller trekke kølapp som vanlig når en skal på labben.Jeg fikk beskjed om att jeg ville bli tatt imot av en vakt,når jeg var klarerrt kunne jeg sitte på venterommet,da jeg kom var døra låst,vakten låste opp og spurte om jeg hadde blitt oppring ,jeg skjønte ingenting,ja jeg har snakket med dem på telefon svarte jeg,og jeg svarte videre att jeg hadde fått beskjed om å sette meg på venterommet,så fikk jeg komme inn,SITT HER ,ja det var ikke mange pasienter her,en enslig satt og ventet og han ble hentet like fort som jeg dukket opp

venterommet er ganske stort,der er mange seter der,men på 6 stoler var det hengt opp skilt,sitt her,så jeg sette meg akkurat på denne stolen

og for å være helt sikre så hadde dei virkelig sett opp sperreband på dei fleste setene ,sånn i tillfelle vi skulle finne på å sette oss i feil stol :=) men som sagt,jeg satt der alene,der kom flere ,men dei hadde fått telefon og ble sluppet inn av vakten og da var det rett inn på legens kontor,jeg skulle på skiftestova ,men jeg ble hentet fort jeg også,ja ja ,greit å markere om en heldige pasient skulle få komme inn et lite minutt før timen sin :=)

Da stingene var fjernet ,var jeg en tur innom apoteket,like ille der,kølapp og vente på gangen,ja 5 stk fikk komme inn i gangen da,men ikke alle skjønte det så det ble rimelig mange i gangen ,jeg fikk det jeg skulle ha ,så ringte jeg drosja og sa jeg var klar 3 min etter ble jeg hentet og kjørt hjem .

Da jeg kom hjem dukket solen opp,på sokkeleseten er det fryktelig vondt å gå ,men med sko på beina går det bedre,såpass att jeg ville en tur opp i skogen og se til ramsløken jeg sette der i fjor,og dei vokser og hjorten har latt dem i fred

nå skal jeg ikke høste av disse i år,jeg vil la dem få sette seg og spre seg,går det bra til neste sesong skal jeg flytte dei jeg har i hagen opp i skogen,for i hagen har dei begynt å spre seg :=)

et lite stykke å gå fra huset og opp til ramsløken,men det er en fin tur opp da og jammen hadde vi fått storfint besøk også og jeg fikk bilde av besøket

en storspove ,første gang jeg ser den på Leira da :=)

når jeg først var her i marka gikk jeg til stedet jeg først plantet ramsløk (har satt noen få løker på 3 plasser )

første gang jeg plantet nappet hjorten på bladene ,da la jeg gjerdenot over og siden har dei fått fred,disse er plasert på en vanskelig plass for mye gress og vått å komme seg til dem,så jeg skal spa dem opp ,tenkte å dele noen av løkene med ei granne ,det sa jeg til ei annen granne som jeg fikk besøke på turen i dag,hun ville også ha noen løker,ja da tar jeg hele klumpen og deler den på disse to damene ,jeg har nok alikavel :=)

det gikk fint å gå i utmarka ,så jeg fortsette rundt hele garden ,grønnt og fint selv om snøen har lagt helt til nå

og jammen kom jeg over en enslig gullstjerne ,om ikke lenge er dei der i store mengder

da jeg kom til denne gården kom fruen ut,det ble til att vi sette oss i hagen hennes,sola skinte og det varmet godt i nakken,å det var godt,og her var det fugleliv ,men så er hun flink å fore også da

rødstrupen

bokfinken :=) så fikk jeg ikke knipset flere,hver gang jeg rettet kamera mot fuglen fløy dei opp og rundt oss ,ja dei bare kødda med meg :=) dompapp,grønnsisik,løvmeis,linerla,kjøttmeisen og blåmeisen var dei jeg dro kjensel på .

Vi snakket om norsk mat,om lokalprodusert mat kor viktig dette var for Norge,nå er denne grannen geitebonde og innimellom har hun litt kjekjøtt for salg,det hadde hun i dag,så mer kortreist mat er nesten ikke mulig å komme hjem med for jeg tok med hjem 2 kjelår

ja og en kvit geitost,nå hadde hun kjøptt den på buttikken da,men hun har et lite ysteri og har produsert en god del ost hjemme,av forskjellige grunner yster hun ikke lengre,men kjøper tydeligvis masse ost når hun først handler.

Vi snakket om middag,jeg skulle ha oppvarmet lapskaus fra i går,det var her den kvite geitosten kom inn,for hun mente det hørte til lapskausen,,en skulle skjære seg en osteskive og spise den til lapskausen på lik linje med flatbrød :=) og det var godt,kommer til å kjøpe kvit geitost igjen ja :=)

Dagen ble fin,det var godt å gå en skikkelig tur,vi rydder i kjelleren,den svære pakken vi kjøpte skal være i kjelleren og da må det ryddes plass,så sa det stopp,foten ville ikke mer,den verket,det var på tide å ta kvelden,nå har jeg det greit,men skal ikke gå mer i dag da :=)

Ha en fortsatt fin kveld da

12 kommentarer

Siste innlegg