skal det bli sånn no ?

vi har mange fuglekasser,har jo skrevet om det og vi har sett både unger og egg i 4 av kassene ,i kveld fikk jeg melding fra mannen som var ute,ta på hansker og kom ut ,

Jeg tar på hansker og går ut og der på veien står en liten venn,en liten kjøttmeisunge,den hadde forlatt kassen som henger på vedhuset,og kassen er vendt mot elven ,den kassen skal flyttast,gubba tenk om den lille detter ned i elva i sitt forsøk på å forlate kassen.

den lille løftet jeg varsomt opp i hendene mine,ja den prøvde å komme unna men jeg fikk den varsomt opp og bar den på den andre siden av vedhuset og der sette jeg den varsomt ned på plenen

hvor var dei 4 andre ? er dei i kassen eller i det høge gresset eller har noen hoppet i elva ,jeg håper ikke det,vi innsåg iallefall att den kassen må flyttast vekk fra elva så håper jeg att denne vesle her blir gjennforenet med sine foreldre ,nå satt dei i treet attmed elva og passet på da .

Så kan jeg lure ,skal det bli sånn nå att jeg skal gå ute i hagen og på veien og passe på småfugler som kommer hoppande ut av kassene sine ? bære dem bort fra farer,nei det blir for stort ansvar,må bare håpe att dei greier å fly fort så dei kan redde seg selv fra biler og andre farer

10 kommentarer

Siste innlegg