skogstur

Denne uken har vi vært på farten hver dag ,det har vært time hos optiker og frisør foor både meg og svigermor,i går da vi kom hjem fikk jeg så lyst på en skogstur ,og som dere sikkert skjønner tok jeg med soppkurven for sikkerhet skyld :=)

det er grønt ute ,men høsten begynner å vise seg litt i naturen da

på tur den ene dagen stoppet vi ved et hasselnøtt tre ,og jammen fant jeg en nøttehams med hele 7 nøtter på

rogna bugner over i år ,betyr det att vi får lite snø ? jeg håper det

men det var skogsturen i går ,jeg fant sopp med en gang jeg kom til skogen ,men jeg aner ikke hvilken sopp dette er ,det er mye av den ,tviler på att dette er matsopp ,jeg går videre og det er sørgelig tomt ,kun denne ene sorten ,det har gått geiter i denne skogen også ,det er to bønder og to geiteflokker som går i skogene jeg vanligvis plukker mye sopp ,ja ja jeg går til toppen og konstanterer att skogen var ribbet,den var helt tom.

Jeg ville snu hjem igjen men bestemte meg for å titte en siste plass,og der fant jeg noen bittesmå kantareller,jeg plukket dem før geitene fant dem ,jeg går ikke ned igjen samme vei ,jeg gikk litt fremover og der har jeg faktisk aldri gått før ,og det såg ikke ut som dyr hadde gått der heller ,så skimter jeg noe kvitt

en stor og fin blek piggsopp ,det er en utrolig god matsopp ,jeg strekker på ryggen og da ser jeg noe gult

kantareller ,oi jeg blir plutselig ivrig igjen ,og jeg fant mer enn jeg noen gang har funnet her på Leira av denne sorten ,lykke

så kunne jeg gå hjem fornøgde og nå har jeg en ny soppsted på listen min :=) 2,5 timer var jeg på tur ,det gjorde godt

vel hjemme kokte jeg inn soppen ,så kan vi nyte den senere i høst :=)

I dag var det min tur til å besøke frisøren ,vel hjemme prøvde vi fiskelykken ,men lykke ble det ikke for fisken uteble ,spaserte en liten tur istedenfor før vi tok kvelden

i morgen er siste dagen i august,jeg skal koke plommesylte ,så kommer september blir den fin håper jeg vi får tid til et par fjellturer ,det er lov å håpe

 

14 kommentarer

Siste innlegg