skogstur

I dag ville jeg gå en tur i skogen ,jeg har sett etter sopp mange ganger siden august men det har vært sørgelig tomt ,det betyr att vi har hatt skikkelig tørke :=)

Men da jeg skulle gå en tur i dag tok jeg alikavel med kurven og det var lurt ,noe hadde skjedd den siste uken soppen hadde poppet ut og det var mange gode matsopper.

sola skinner men i skogen slapp den ikke til

da jeg kom inn i granskogen lyste det mot meg ,traktkantareller  i store mengder ,men disse var utrolig små så dei får stå og vokse seg større ,ja om vi ikke får mer tørke da tørker disse bare inn

noe faller ovenfra og jeg titter opp ,der sitter nøtteliten og ser ned på meg

og når jeg ser ned ser jeg flere bleke piggsopp :=) lykke

i dag ble kurven full så jeg gikk lykkelig hjem igjen

nå hadde solen kommet godt fram og det er skikkelig deilig ute

hele 12 sorter ble med hjem ,her har jeg blodrørsopp,svartbrun rørsopp,fløyelrørsopp,rødskrubb,brunskrubb,blek piggsopp,rødgul piggsopp,kantarell,traktkantarell og en enslig steinsopp,ja + et par kremler :=)

jeg unnet meg en real soppsmørbrød da jeg kom hjem igjen og det smakte godt

dei svartbruen rørsoppane er delt opp i skiver og kommet i sopp tørkeren ,og hvordan jeg skal ta vare på resten får vi se  :=)

12 kommentarer

Siste innlegg