skyggen og meg

I dag gikk turen gjennom tunellen jeg gikk ikke alene for jeg hadde selskap av skyggen ,den er evig trofast uansett hvor jeg går

1,9 kilometer er tunellen og kun en bil kjørte gjennom

men eg hadde som sagt selskap av skyggen min :=) planen for denne turen var å få bilde av skarven ,da må jeg gå veien fra Bjørke og mot Kalnes – Leira

Ute av tunellen ,et flott bilde en får der med majestetiske fjell

jeg slapp å gå langt før jeg oppdaget skarven ,sliter med klare bilder,men det er jo zoomet inn på lang avstand

medan jeg står der kom en skarv til inn for landing

og som alle skarver gjør måtte den nyannkomne tørke vingene sine :=)

jeg fikk ikke klarere bilder så jeg ruslet hjemover igjen ,denne gangen på baksiden av tunellen ,litt skummelt for jammen hadde det falt ned en stor stein ,så jeg gikk fort forbi det verste stykket

det er jo mer å se på baksiden av tunellen enn inni :=) her ser vi bort på Sætre og Finnes

Kalnes

store stein ,og bak denne bruker skarven å sitte ,men ikke i dag

vi øyner Viddal og fjelltoppen i midten er Jakta 1588 moh ,det gir dere en liten pekepinn på hvor majestetiske fjella er her jeg bor og hvorfor sola ikke klatrer fjella før midt uti februar

tilbake på Leira og himmelen er blå

og nå ser vi sola ute i fjorden og den har nådd toppen på Jakta :=) og for hver uke kommer den lengre og lengre ned i fjella ,innrømmer att jeg ser frem til den dagen den kommer helt ned på veien

på naust taket står hegra,jeg zoomer inn og knipser,det er nødvendig om en vil ha et bilde for å snike seg inn på disse store fuglene er nytteløst,jeg prøvde ,men dei ser og hører godt så den letta og fløy bort,så da blir det fortsatt litt utydelige bilder hi hi .

I det jeg kommer hjem til naboens hus ringer ei venninne ,hun ville ta en tur ,så jeg går inn og setter over kaffekjelen og fyller noen fat med julekaker,kjeks og ost,det ble en hyggelig dag :=)

16 kommentarer

Siste innlegg