slik blir det

jeg jobber på med urtehagen og i går ble jeg enige med meg selv på hvordan det skal være i enden av hagen ,så jeg jobbet på ,i tillegg ble det tid til å slå plen igjen ,heldigvis lettere enn da vi kom hjem fra ferie for i går var det tørt og gresset var mye mindre av i mengde :=)

det ble en liten pallekarm i enden og den store forran ,jeg har fått peppermynten oppi den velse pallekarmen ,måtte jo klippe den ned for den var svær,peppermynte vokser voldsomt og den sprer seg veldig fra roten så den må plantes på et egnet sted som hos meg i egen pallekarm ,nå var min svær og jeg fikk ikke plass til alt i pallekarmen etter att jeg hadde delt den i 4 for å få den opp ,så naboen takket ja til å ta imot ene rota ,tilbake skal jeg få agurkurt med dem :=) kanskje det kommer på plass i dag vi får se om han får tid til å ta opp til meg .

Forran gresshaugen dere ser vil jeg ha rabarbra for den liker næring og trives ved siden av komposten

ved den store steinen har jeg satt løpstikken ,naturlig nok fikk den en dett etter å ha blitt rykket opp med roten ,men den blir nok bra til våren igjen og kanskje allerede til høsten :=) ,bak løpstikken har jeg lagt tykt med avis og stein oppå så gresset ikke får vokse bak løpstikken :=)

løpstikken blir mellom 1 og 1,5 meter høg om en ikke klipper den ,men det er dei ferske bladene som er gode,jeg bruker la noen grene vokse så den får blomstre så klipper jeg noen så jeg har ferske blader,løpstikke smaker selleri og ble tidligere mye brukt i buljong pga den gode smaken,fin i urtesalt

sånn blir det det blir en L formet bedd på hver side av dekket med blomster i :=)

er ikke ferdig å fylle jord i den Lforma bedde dere ser men er på god vei ,så får vi se hvor mye jeg orker i dag ,kom bittelitt regn nå men det skal være en fin dag så litt nytt blir det i dag også :=)

12 kommentarer

Siste innlegg