små nøster

God morgen.I går gikk dagen i klesvask og maling,uteplassen har jeg beiset før,i går tok jeg noen småplatter og levegg,så maler mannen vinduer i huset,jeg tar den hvor jeg kan stå på verandaen,opp i stilas vil jeg ikke :=)

Så ruslet jeg en tur ned til grannen ungfolket på gården der har noen fine høner som går ute og tipper,og i går tok hønemor sine små nøster med seg ut :=)

hønemor passer på :=)

ikke store nøste

3 bittesmå som prøver seg forsiktig ute i gresset

fine tanter :=) ,ikke alle var ute,for her kan hønene og hanen gå fritt inn og ut som dei vil :=)

jeg går videre,da ser jeg noe som vaier i gresset

noen små grønnsisiker som spiser frø fra sysegress

så kommer en som bråker fælt,kan du begripe hvorfor :=)

tjelden,ja den har også 2 små den vokter over,mammaen går på jorde med dei små,og når hun begynner å skrike er det ikke lenge før pappaen er på plass og skriker verre enn verst :=) i går fikk jeg ikke bilde av ungene,men det gjorde jeg for et par dager siden

lang zoom gir ikke dei beste bilda,men jeg fikk no bilder da :=)

en til som er opptatt for tiden er linerla

om en studerer disse små fjærkledde vennene vår så er det stor forskjell på linerla og tjelden,for der tjelden skriker og skråler og viser direkte vei bort til ungene sine ,ja for han flyr jo rett bort til dem,så er linerla stille,legger fra seg maten og later som att den leter etter mat,og den står der til en går bort :=)

i hagen vår er det også aktivitet,fluesnapperpappa kommer med mat,om det er til fruen eller unger hvet jeg ikke,for fluesnapperpappa mater hoa når hun ligger på egg,vi får se,jeg såg fluesnappermamma ute i går så det kan tenkast att det er utklekte unger i fuglekassen :=)

dette var noen av fuglene jeg møtte på min lille spasertur i går :=)

klipte litt gress til komposten min i går og da er jo hoftene mine ødelagt så kvelden ble rolig og jeg sa god natt tidlig,det betydde en liten tur opp igjen ,det hadde pasert midnatt og jeg såg et vakkert lys inn vinduet,himmelen stod i brann

i dag er det vått ute,så jeg slipper å tenke på maling og plenklipping :=) men en tur skal jeg iallefall gå ,ha en fin dag da

 

14 kommentarer

Siste innlegg