små sunne perler

jeg snakker om svarthyllebær,jeg liker gløgg,og gløgg laget av svarthyllebær er både smaksrikt og sundt på en gang :=)

svarte blanke små perler,har du ikke eget hylletre kan det jo hende noen har som du kan få noen bær av :=)

jeg fikk venninnebesøk i dag og da dei reiste gikk jeg ut og plukket 2,2kilo fin hyllebær,en kilo går i fryseboksen,den andre kokte jeg med 5 dl vann,ca 10 min ,så var det å sile fra bærene.Så har en saften tilbake i gryten,det ble 1 liter saft,jeg tilsatte 450 g sukker og krydder

jeg liker denne saften best varm,og ved å koke saften ilag med nelikkspiker,stjerneanis og kanel ,ja da får en en deilig og søt gløgg :=)

jeg koker saft,sukker og krydder 10 minutter før jeg har på reine små flasker

en kopp rykende varm hyllebærgløgg med hakkede mandler og rosiner ,mmmmm det smakte godt

8 kommentarer

Siste innlegg