smakfullt

Som jeg skrev i forrige innlegg så vokser mangolden min utrolig fort,mangold kan fort gå i stokk og blomstre akkurat som rabarbraen,men ingenting tyder på att mine er i ferd med det nå,og bladene bare vokser og vokser :=) så her må jeg tenke kreativt for å finne retter å bruke dem på :=)

I dag valgte jeg å gå for en vegetar rett til middag,og jeg kommer helt klart til å lage det flere ganger for jammen var det smakfullt  og mettande

siden jeg går på lovfoodmap diett så kuttet jeg ut løk og kvitløk i retten,tåler en det skulle det være med i gryta,oppskriften fant jeg på nett :=)

varm krydderet lett i pannen før resten tilsettes,jeg hadde ikke rett krydder,men brukte andre jeg mener var et greit bytte

litt spisskummen, jeg brukte korianderfrø

litt karve, jeg brukte fenikkelfrø

3 ss olivenolje

600 g tomater ,jeg brukte en boks

1 dl vann

250 g mangold,spinat om du ikke har mangold

litt chili

1 ss sitronsaft

1-2 ts tomatpure,jeg tok litt switchili saus

salt og pepper

ca 100 g fetaost

jeg lot det koke lenge :=)

Potetstappen ved siden av er laget av potet,gulrot og kålrot,her bruker du dei rotgrønnsakene du selv liker og tåler :=)

bon appetitt

4 kommentarer

Siste innlegg