smart valg

i dag var jeg tidlig oppe ,jeg bestemte meg da fort att jeg ville ta bussen til Volda,hadde et par småærend som gjenstod før jul og i dag var det nydelig vær,neste uke melder dei regn,masse regn og da er det slettes ikke kjekt å gå i gatene i 5 timer,så jeg mener det var et smart valg å ta turen i dag.

Normalt sett må jeg vente 45 minutter før butikkane åpner når bussen ankommer Volda ,men i dag var der en annen pasasjer som stoppet bussen før vi kom til sentrum ,jeg bestemte meg for å gå av jeg også og spasere elvedalen ned til sentrum,om det heter elvedalen hvet jeg ikke ,men turveien går langs med elva :=)

det er en koselig vei å gå om en vil somle litt før en er i sentrum

det gamle drivhuset er koselig med julebelysning

da jeg var fremme i sentrum ruslet jeg ut på moloen ,det var et sånt vakkert lys ,etter det ville jeg sjekke når optikeren åpnet,der skulle jeg ha ny batteri til klokka på armen ,og jammen var der åpent så jeg leverte klokka og sette meg i en sofa,da jobben var gjort var klokka 10 og resten av butikkane åpnet.

Jeg fikk unna siste rest av julegavekjøp+ noen andre småting,så gikk jeg på kafe for mat må en ha

og siden jeg var alene og skulle gå her i 5 timer unnet jeg meg en kokkosbolle også :=)

men jeg kunne ikke sitte her resten av dagen før bussen skulle tilbake,så jeg gikk bort på garnbutikken ,der er det alltid plass om en vil sette seg og skravle litt,der satt jeg en time før jeg ønsket henne god jul og gikk for å kjøpe litt kolonial og så til bussen .

Det var godt å komme hjem vel vitende om att nå er det bare vanlig handling av mat som gjennstår før jul ,da kan jeg slappe av og bare kose meg :=) Så får det bare regne neste uke da skal jeg være her og pynte litt mer til jul :=)

10 kommentarer

Siste innlegg