Småstrikk

Her i heimen gjør jeg klart for ferie ,pakker bobil ,skal ikke avgårde i kommende uke ,men siden vi da får besøk og det har meldt mye regn ,er det greit å pakke nå når solen titter innom litt og jeg har tid å tenke ,tror jeg er ferdiige nå da :=)

Strikker ellers på kufjordkoften min innimellom slagene  og maskinene med klede

den er kjekk å strikke , men dette grønne er hovedmønsteret og fargene går litt i ett så her må jeg følge med hele tiden.

Jeg har jo sagt att jeg bare skal kose meg med småstrikk i sommer ,og det har jeg gjort også frem til nå :=) og det er småstrikk det blir i ferien ,kofta skal være her hjemme ,for jeg kan ikke sitte i ferien og bli oppslukt av den når vi reiser to par sammen

småstrikket jeg har strikket nå ,det er myke deilige vaskekluter og det er dette som blir feriestrikk også :=) i tillegg har jeg fått beskjed med min søster om å ta med akvarellmaling ,blir litt slik når hun er maler :=)

i drivhuser er det veldigt kor det veks no ,er spendt på om vi kommer hjem til tomater eg

der er iallefall blomster nok ,dette er krukketomater som ikke blir så store ,men så sådde jeg to andre sorter også ,7 år gamle frø ,den ene spirte og kommer med knopper,hvilken sort det er aner jeg ikke blir spennede å se da om det blir tomat av knoppane da :=)

det blir ikke mange druer i drivhuset ,men det blir no en smak i år også ,den blå flyttet jeg ut i fjor ,det kommer en bitteliten klase på den også ,så får tiden vise om det blir modent

for mange år siden tok jeg hjem en rosett av en bergjomfru ,nå er det flere år siden sist den blomstret i hagen min ,men i år er den virkelig stor og fin i tillegg kommer den med 2 ekstra greiner som stor i knopp ennå ,denne er bare så utrolig vakker

hagen er frodig,men sommerblomstene har ikke likt all vinden og regnet,skulle plukket bort noe av det visne ,men det blir ikke i dag :=)

7 kommentarer

Siste innlegg