småstrikk

Det har vært stille her en stund,hoster litt innimellom ennå men er frisk ,mannen som har hatt det mest denne uken ,forkjølelse med snue og hoste ,,men jeg er ikke bare lat slike dager jeg jobber på jeg ,har fått pakket inn alle julegaver ,da er den biten unnagjort ,og jeg strikker,småstrikk ,og det blir småstrikk litt til tenker eg :=)

enkle votter strikket i ull fra spelsauene til ene grannen her ,ulla ble levert til karding og spinning på selbu ,tilbake kom det deilig garn i 3 farger ,reine farger rett fra sauen ,disse skal brukes når snø skal skuffes bort i vinter

pulsvarmere i ekte kachmirgarn ,kjøpte 25 g i sommer til den nette sum av 250 kr ,og ennå er det litt igjen på nøste :=) disse ble brukt i dag

en hue ,kjøpte garn og mønster hos strikkekjærring i sommer,hua skulle egentlig bli min ,men den var nok i minste laget ,var 2 str og jeg gikk for s/m men den ble liten så jeg avkortta lengde så får ei av småjentene våre den ,mulig jeg setter en rosa dusk i toppen

hua sett fra siden ,om noen lurer så er dette en osroso oppskrift etter inspirasjon fra rosemaling

innimellomstrikk,et par sokker med veldig lange bråt,og mulig det blir noen mindre sokker også innimellom ,bytte litt på hva jeg strikker :=)

 

8 kommentarer

Siste innlegg