snakk om vær

Idag var jeg tidlig oppe ,skulle sitte på med mannen for jeg hadde frisørtime kl 9 ,og ute regnet det trollkjærringer .

Det gikk greit ,ble ikke spasertur den timen jeg måtte vente på frisørtimen ,men timen gikk rimelig greit alikavel ,så fikk jeg hårklipp :=) ble litt kortere enn normalt men pytt det vokser fort ut igjen og er nok helt passe til jul :=)

Etter hårklipp plukket yngste datter meg ,hun skulle ikke på jobb før kl 12 ,hun jobber i Ørsta og jeg skulle til synskontroll i Ørsta 11.30 ,så hun plukket meg opp og vi kjørte hjem til henne ,så satt jeg på videre til Ørsta når tiden var der :=)

Det ble nye briller på fruen ,men tar noen dager før jeg får dem,så skulle jeg hygge meg litt i Ørsta ,men hjelpes for et regnvær ,det var rett og slett ikke vær til å gå der ute så jeg tok buss tilbake til Volda ,og der gikk jeg på kafe

kaffe og ostekake synes eg var passende en slik våt dag :=)

Så roper det en stemme i høgtaler,det skulle være en test på senteret ,og vi skulle forholde oss rolig

det var test av brannvarsler,dei ansatte gikk der olig og jobbet selv om alarmen hylte verre enn verst medan det ble ropt ut i høgtaler att det var brann og alle måtte gå mot inngangen ,men det var en test så jeg satt jeg ,ikke alle satt og snart ble flere bord ledige for ikke alle finn med seg beskjeden om att det skulle være en test :=) ja ja

jeg kler på meg og går ut ,litt måtte eg gå

det er vått ,jeg har paraply,regnfrakk og gummistøvler ,det er slettes ikke kjekt å gå ute så jeg er rask inn i butikker :=)

og når fruen ikke helt hvet hva hun skal finne på ja da endte hun opp med å rote seg inn i en butikk og der ble årets julekjole kjøpt :=)

regnet går over til sludd,jeg får handlet det jeg skal ha av kolonial og blir ferdig til mannen dukker opp ,å du det var deilig å sette seg i bilen og vi kjører hjemover

regn ble til sludd og sludd ble til snø ,vi måtte kjøre sakte for det var glatt på veien hjem

og det snør ennå ,vinteren kom jammen fort ,ja i dag har det virkelig vært vær ute ,nå er jeg glad jeg er hjemme :=)

6 kommentarer

Siste innlegg