SOL

Endelig ,i november gikk solen ned bak fjella og klatret ikke lengre over ,men den 10 februar skulle den være tilbake sånn et lite øyeblikk ,den 10 hadde vi overskyet vær så den såg vi ikke ,i går derimot var himmelen blå og dermed fikk vi endelig solskinn og siden 10 har sola rukket å stige såpass att vi hadde solskinn i 1 time ,lykke

jeg gikk til Viddal ,der har dei nå sola flere timer ,og da jeg gikk hjemover fikk jeg solskinn i ansiktet hele veien ,å det var en nytelse

det var kun da jeg gikk gjennom fonnoverbygga att jeg ikke hadde sola på meg ,men den skinte sterkt i enden på tunellen

da jeg var tilbake på Leira gikk sola ned bak fjellet

I dag har vi hatt 13 varme grader og det begynner å dukke opp vårtegn,oren og hassel har begynt å få grønne rakler,kanskje på tide å få tak i allergimedisiner

dei første snøklokkene har kommet i blomst ,og holder snøen seg borte kommer det mange flere dei nermeste dagene :=)

i dag stelte jeg blomsterbedd i hagen ,i tillegg har vi fisket

nok en gang har vi fått småsei ,og noe av det ble til en god fiskegryte til middag i dag

En granne var ute og dro garn i dag ,der hadde han fått flere makrell ,vi var flere som ble oppringt om vi ville ha så vi var samlet flere som hadde takket ja til å dele fangsten ,jeg reiste hjem med 2 makrell ,en tok silda og en tok små lyr ,men vi var flere som tok makrell

den ene makrellen var det vi betegner som stor og feit ,men så var der en som var gigantisk ,aldri sett en så stor makrell og den var skikkelig fast og fin i kjøttet ,dette blir deilig middag ,men ikke i morgen ,da kommer sønn og småjentene på 1,5 og 4 år på besøk ,da har jeg andre planer for middag :=)

 

18 kommentarer

Siste innlegg