som det vokser

Hjelpes kor gresset vokser,nesten så en kan lure på om noen har lurt noe ut på markane så ting vokser fortere en fortast .

I går kveld slo den nye bonden her jeg bor marka oppom huset vårt ,det er bratte partier og litt vrient å komme til med store maskiner ,så i dag kunne jeg se hva han ikke greidde å ta,da tok jeg det ,først med ljåen ,jeg kan ikke med ljå,men får nå av såpass att det går lettare med den lille plenklipperen etterpå :=)

Men før jeg tok fått i hagen gikk jeg meg en tur

jeg ville plukke en bukett blomster ,men jeg liker blomstene best der dei står ,så en liten bukett holder for meg og den står ute i sommerstua ,jeg tåler dårlig duftene i heimen

Revebjellen er vakker ,men den er stor og da måtte jeg hatt en stor bukett ,så jeg lar disse stå jeg .

Vel hjemme lagde jeg meg til og gikk ut i hagen,skulle nesten tro jeg slo hele marka men det var det bonden som gjorde,jeg tok det som kommer innunder hagen min ;=)

det ser enkelt ut her oppom huset,men jeg lover rett oppom rhododendroane er det meget bratt og veldig vanskelig å slå ,men nå ser det bra ut :=) ,jeg tok bak den grønne leveggen vår også ,der har vi plomme,morelle og 2 epletrær ,så det ble rundt alle trærne og langs hekken :=) heldigvis er det ikke mange ganger i sesongen jeg tar et slikt skippertak ,men slik som gresset vokser må det til innimellom

jeg har et langt bedd med busker oppom huset ,planen er att dei skal bli såpass høge att jeg slipper å se det høge gresset på baksiden ,men ,det kan tenkast jeg må plante noe mer her oppom den røde rhododendroen for her er det så bratt det blir bare en jobb å slå denne biten ,vi får se ,jeg må tenke litt :=)

I kveld kommer elsdte datter med dei 2 elsdte bvarnebarna våre + et par venner av Emma ,(barnebarn) vi skal brenne bål og grille pølser nede ved sjøen og gjestane skal slå opp telt og sove der nede i natt ,jeg skulle ikke tenke på noe for dei har med alt dei trenger selv :=) så da slapper jeg av og koser meg sammen med dem ,håper dere får en koslig feiring også

2 kommentarer

Siste innlegg