Sommer

I går fikk jeg sms om att sykkelen min var klar for henting på Stryn ,den har vært på service og siden vi ikke bestilte tid før vi reiste så fikk sykkelen stå i butikken til dei hadde tid å ta den ,det var lettskyet men deilig da vi sette oss i bilen ,hadde på en kofte og tok med en ekstra utejakke om det ble kald vind ,men det kunne jeg spart meg for i Stryn var det sommer ,da sykkelen var hentet kjørte vi videre til Olden og da vart det omtrent som en varm sommerdag i juli

ørna svevde over oss da vi kjørte gjennom dalen ,jeg synes det e ren mektig fugl .

Da vi kom til Olden fikk jeg meg en tur inn på Skogstad ,der selger dei fritidsklær,ei jente stod vakt i døra bare 15 fikk være inne i en gang og hun slapp inn når noen kom ut , og når det endelig var min tur å gå inn hadde jeg allerede bestemt meg for hva jeg ville se etter ,en gul jakke og det fant jeg :=) bilde får komme en annen dag :=)

Temperaturen hadde kommet opp i 24+ det var helt magisk å gå ut av bilen og bare kjenne den varme luften på kroppen ,vi tar en ekstra kjøretur på hjemvei ,en tur til Oppheim som er mellom Olden og Loen

det er så frodigt her inne i fjorden ,et helt annet klima enn hos oss ,rart så kort vei som det er mellom her og der vi bor

her produserest det epler,plommer og moreller og jeg tipper det er moreller i disse tunellane

veien gikk oppover var smal men du verden så mange biler vi møtte ,hva var der oppe på toppen ?vi ser Loen på en side av fjellet og Olden på den andre ,utsikten ble mer og mer fantastisk

for en lykke å kjøre gjennom en slik grønn drøm ,det var bratt og her bodde det folk ,jeg tenkte på veien opp en vintersdag da håper jeg dei har gode biler :=) og hvor endte vi ? på en parkeringsplass,her måtte vi betale på en automat for å parkere og så gikk det turvei videre ,men vi var ikke skodd for den turen så vi kjørte ned igjen og hjem ,men det var en nydelig tur for å hente sykkelen min

4 kommentarer

Siste innlegg