sommer eller litt høst

det er sommer og endelig begynner det å komme roser i hagen ,det går seint men så har det jammen vært kaldt og surt en stund hos oss også da,ja ja dei kjem no ,hatt besøk av smågull og heldigvis var det utevær

regn og vind og slettes ikke varmt ,jeg hadde på både ullkofte og langerma men ble kald alikavel ,var det høst ?

fant jo kantareller ,men det er sommer ,ikke har jeg funnet kantareller så tidlig før

sommerfugler er det mange av særlig når sola dukker opp

den kvite revebjellen er bleik rosa men det ser ut som en kommer opp bak denne og den er kvit tror jeg ,skal ta bilder når blomsten springer ut ,artig att jeg plutselig får flere fargenyanser

martagonlilje ,jeg flyttet den i år så den er liten og puslete ,men håper det vil komme flere blomster neste år

en enkel kongslys fikk jeg et år for lenge siden ,og siden det har den dukket opp litt rundt omkring i hagen og noen tuer er store med mange blomsterstilker og nå spretter dei ut litt etter litt en helt nydelig blomster som gjerne kan spre seg i bedda mine :=)

ja ja nå er det kvelden ,jeg har en begynnande forkjølelse ,ikke rart det så kaldt som det har vært ,regn og vind og kulde så vi har fyrt i peisen ,men håper vi snart får tilbake sommervarmen ,den var her i dag men det er jo bare en dag ,jeg slo plen ,en plen og nå er jeg nesten invalid ,håper det har gått seg til igjen til i morgen ,så natt da folkens ,

10 kommentarer

Siste innlegg