sommerblomster

God morgen ,det er oktober og ute er det bare 7+,himmelen er stort sett blå så vi får nook sol i dag ,men det er disse høge fjella ,så jeg tenker vi først får sola når klokka blir rundt 13 .

Men jeg tenkte jeg ville vise dere oktoberblomstrin i hagen min ,for her råder fortsatt sommerblomstene og det skal dei få lov til å fortsette med .

rosa og fin jeg har 4 slike tuer og da jeg plukket av alt det visne kom dei for fullt tilbake

jeg skal klippe av alt det visne på den gule også ,for den kommer også igjen for fullt nå som dere ser

dei kvite kommer også igjen nå og er full av nye knopper,skal ta bort det visne der også i dag ,ser ikke behov for å kaste disse vakre sommerblomstene for å kjøpe lyng ,nei det gjør jeg ikke

løvemunn ,fortsatt noen som blomstrer

røde begonia i selskap med løvemunnen og i bakrunnen kommer dei kvite bare jeg får plukket vekk det visne i dag

aner ikke hva denne heter ,men du verden den har levert i hele sommer og den er akkurat like frodige ennå som dere ser :=)

buskmure eller potentilla ,jeg har en hekk nedom drivhuset,dei gule har tatt ferie ,så har jeg en orange og der er ennå noen blomster og den rosa er full av vakre rosa blomster,den kom seint så den er på det beste nå :=)

syrinhortensia ,denne har jeg hatt i flere år men den ville ikke vokse og iallefall ikke gi blomster,så i fjor flyttet jeg den ,men det såg dårlig ut,derfor kjøpte jeg en ny i år ,tok ikke bilde av den nå men den blomstrer :=)

Men nå ser dere ,den gamle har plutselig bestemt seg for å leve og nå kommer den med mange blomsterklaser ,å det var så godt å se da får jo jeg 2 flotte busker på høsten

oktoberbergknapp ,den er så utrolig vakker og det er nå den blomstrer,neste år får jeg ennå flere for som noen av dere kanskje husker så flyttet jeg 2 røtter av en slik og plantet i det nye store beddet nedom drivhuset ,dei blir nydelige neste år tenker eg

kinasøte ,en vakker himmelblå staude som blomstrer nå på høsten ,jeg elsker den :=)

Sommerblomster og høstblomster leverer i hagen her i år ,det er bare å nyte det ,i tillegg står 2 rosebusker full av fine gule knopper så dere skjønner att jeg ikke trenger skifte til høstlyng :=)

Ha en fin dag da

4 kommentarer

Siste innlegg