sommerdag

i dag fikk vi en skikkelig varm sommerdag,jeg kledde på meg og gikk ut i hagen ,men det tok ikke lange stunden før svetteperlene trillet og noen dryppet ned på brilleglassene ,det var bare å ta av arbeidskle og på med sommerkjolen ,så kom et par venninner og det ble hygge ute resten av dagen fram til mannen kom fra jobb :=) men etter middag da solen hadde gått ned fikk vi gjort litt ute og jeg fikk klippet den vesle biten med plen som er igjen på utsiden av urtehagen ,mannen fikk på plass gryta mi med oregano og jeg fikk plasert dei siste plantekassene ,før sola tok meg i dag morges fikk jeg plantet litt også :=)

det er en skikkelig svær gryte med oregano og den har jeg hatt i mange år,lykken var derfor stor da mannen greidde å flytte den til meg så jeg slapp å hakke den i mindre biter for å få den ut av gryten

den fikk æren av å stå i spissen der mannen vil lage noen langbedd til meg

dei siste pallekarmane er på plass slik jeg vil ha dem ,aviser i bunnen og en trillebår med jord oppå i hver kasse ,nå får jeg ikke fylt dem helt opp med jord før jeg er ferdige å høste squash ,når den er ferdige kan jeg tømme den kassen og flytte jorda ned til urtehagen :=)

og oppå alt gresset dere ser + sanden skal vi ha papp og dekkbark ,lurer på hvor mange sekker jeg trenger ?

jeg hadde mangold i 3 kasser,jeg gjorde et forsøk og flyttet disse så får tiden vise om dei tar seg opp igjen her,løpstikken jeg flyttet i går og som var slapp som disse sto fint oppreist i dag :=)

jeg flyttet purreløk også nå har jeg noen store i en palle som står igjen i grønnsakshagen ,dei skal jeg høste ,disse som jeg har flyttet vil jeg gjøre en test på og la stå over vinteren ,det sies att den er toårig

i den andre kassen har jeg en sitrontimian og i øverste hjørne en liten bladpersille ,jeg sådde mye men dei ville ikke spire,kun den bittelille tusken som nesten er usynlige

sånn er altså stoda no :=) og det er god plass å gå ser dere ,jeg kommer meg rundt alle kassene med trillebåra ,det skal jo være enkelt å rusle i min urtehage ,nesten så jeg gleder meg til våren da jeg kan så i dei tomme beddene for jeg har ikke mer å flytte over i dag ,skal flytte litt rabarbra men dei skal ikke i en pallekarm

10 kommentarer

Siste innlegg