sommerdag

i dag var dagen ,sommervarme såjeg måtte ta på kortebukser,selv singletten blefor varm  så den måtte også av etterhvert ,det er bare å nyte det sålenge det varer  :=)

Jeg har gått tur ,startet dagen med det for jeg hadde et mål

jeg gikk gamleveien bak tunellen ,målet var Kalnes ,et lite nes med 3 hytter ,men det var noe spesielt jeg var ute etter

denne bregnen ,like før vi kommer til Kalnes vokser det et stort feltmed disse vakre bregnene her ,det var lett å spa opp et par stk og som dere ser er dei nå plantet i det nye beddet mitt nedom drivhuset ,hvet ikke hva denne bregnen helter men tror det er det dei kaller strutsevinge,den er høg,slank og meget elegant

disse blomstene vokser også langs den veien ,er nok noen som har dumpet dem på en fylling ,jeg tok med litt av begge fargene ,plantet dem på utsiden av grønnsakshagen ,den sprer seg og der jeg plantet kan det bare spre seg ,tenkte det var greit med litt ekstra av dei tidlige vårblomstene så humlen  har litt mat

bjørka er grønn og speiler seg i fjorden

blåbær blomstrer ,er spendt på om det blir et bra bærår

litt kunst langs veien bak tunellen ennå

da jeg kom hjem jobbet jeg med dette beddet ,fra gammelt av var der noen stauder bak furua dere ser på enden av plena,jeg harr spadd opp halvparten ,og lot  halvparten være ,dette er jo gamle stauder og stauder blir større og større så en trenger ikka alt ,så kan det blomstre i den delen av hagen som ikke er tillaget også ,nå ser det grått og trist ut i det store beddet ,men om alt jeg har fått i jorda i dag greier seg såblir det fargerikt i sommer :=)

da jobben var gjort bledet tid til å bare sitte og sole seg ,men det blir fort for varmt for meg da,jeg fikk telefon fra mannen ,jeg trengte ikke lage middag ,eller jeg kokte poteter da og lagde salat ,så kom mannen med en ferdig grillet kylling

og vi rakk å spise ute før sola gjemte seg bak fjella ,blir kaldt straks sola gjemmer seg

sola skinner videre nede ved sjøen ,så etter middag gikk jeg ned til naustet og tok ut fiskestangen ,fisken beit på den ,fulgte med opp til vannflaten for så  å slippe og svømmelykkelig videre ,ja ja ,jeg ga opp og ruslet en tur før jeg gikk hjem igjen ,nårdeterså deilig ute må en bare være utemest mulig og nyte det

 

14 kommentarer

Siste innlegg