sommerhilsen og blåsvingel

I dag ville mannen sette lister på ene vinduet på sommerfjøsen ,da slo jeg følge ,jeg skulle kjøpe villblomstfrø i går og glemte det for jeg tenkte på helt andre ting da jeg var innom hagesenteret,nemlig en blåsvingel ,og det kjøpte jeg med hjem

så da jeg ble med mannen i dag tok jeg med hagespaden ,og en bøtte ,jeg kunne jo spa opp noen markblomster og plate der,så er jeg heldige formerer dei seg litt etterhvert :=)jeg tok ikke bilde for når en spar opp slik så henger dei med hode ,men dei kommer seg nok etterhvert,med meg hadde jeg ,geitrams,eng forglemegei,markjordbær,rød jonsokblom,stankstorknebb,vikke ,men usikker på hvilken,den hører iallefall til erteblomstfamilien,den er lilla ,tok en annen lilla også men usikker på navn,så får vi se ,jeg finner sikkert flere arter etterhvert så er det bare å håpe att dei formerer seg der ute

det ble litt mer rydding etterpå også før vi gikk hjem igjen

blåsvingel ,det er prydgress med en blålig farge ,det kommer strå på toppen og denne er flerårig ,fin synes jeg kjøpte et par tagetes også og håper den dufter slik att sneglene holder seg unna bladverket på solhattene mine

da  jeg kom hjem tittet jeg i postkassen og der låg det en konvolutt ,en sommerhilsen fra ligaya,

veldig hyggelig sommerhilsen så tusen takk ligaya 😉

nå har jeg planer om å se litt på noen klær som skal i bobilen ,for i neste uke drar vi på en liten ferie

15 kommentarer

Siste innlegg