sommerlige dager

God kvelden ,her nytes dagene til fulle ,det er virkelig sommerlig ute og da er det bare å være ute og nyte ,ja for det sies det skal bli kaldere neste uke ,ser det kan komme litt regn også ,akkurat det kan trenges bare det ikke blir vedvarende .

vi var barnepassere i går ,lillemor var ikke helt i form så hun var hjemme ,mammaen måtte være streikevakt,men selv om lillemor ikke var i form fikk vi trille tur når hun skulle sove og vi gikk en lang tur

denne planten har jeg sett ofte når vi har vært ute og kjørt,i går fikk jeg se den på nært hold og se så vakker den er,men ,der er ett stort men ,den sprer seg og blir gedigen ,bladene blir mye større en bladene på en stor rabarbra ,så det er ikke noe jeg ville hatt i hagen

vi kom over en koselig turvei ,en kunne velge 2 traseer ,da gikk vi ytre

mye landbruk

det var en koselig gate å rusle i

så havnet vi på Hovdevatnet ,,så vakkert

dette er et koselig vatn å besøke om sommeren ,da bades dett her

lillemor våknet og fikk sitte litt oppe ,men det varr langt å gå så det var bare å snu hjem igjen .

I dag har det vært skikkelig sommervarmt ,vi jobber forrtsatt i hagen ,det er mye som skal ryddes ,jeg flytta ramsløk side det nå er bestemt att grannen sine geiter skal få gå der jeg hadde ramsløken ,men geitene får ikke løken min hi hi ,da er det bare å håpe att dei vil etablere seg der jeg har plantet dem .

vi har ryddet og samlet gammalt jern som har ligget her på gården i mange år,det kommer en container i mai der vi som bor her kan ha all jernskrot vi har ,det koster oss ingenting og et tilbud vi har hver vår :=) så rydder vi litt hvert år for her er masse gammal gjerdenot rundt om kring

Maten blir selvsagt både laget og spist ute i finværet ,og selv om vi var lettkledde så ble det i varmeste laget i solveggen ,men du så deilig da ,jepp vi nyter sommerdagane før det blir litt mer normal temperatur for årstiden neste uke

 

12 kommentarer

Siste innlegg