spaserturen i dag

ja i dag måtte det jo også bli en spasertur,jeg har fått en kropp med hjortekjøtt og hadde bestemt meg for å prøve å lage egne pølser,i oppskriften stod det einebær helst grønne,ja da var dagen tur bestemt,det måtte bli ute i beite det :=) men jeg gikk en omvei så jeg fikk en god spasertur i tilleggg

jeg går ut til sommerfjøsane,dei blir ikke brukt til annet enn gammel materiale i dag,tidligere tenker eg det var gjerdemateriale for å gjere inne beitedyra

og einebær det fant jeg,nå var disse veldig små og det stakk veldig når jeg plukket,så jeg tenkte det var nok det lille jeg tok der,så gikk jeg videre

jada den er vår og den har vist lenket seg fast i et tre =)  da den ble plasert der var det en slåttemark nedom,nå har skogen tatt over

jeg måtte gå over elva,var litt redd steinane var glatte for vi hadde frost i dag,men det gikk greit,jeg kom meg over uten å gli

her ser jeg hjem og her har vi mange einebusker som dere ser,og en av dem var helt fantastisk

store fine og mørkeblå i massevis,plutselig hadde jeg en kvart liter :=)

sola skinner i dag,iallefall der den kommer til

 

nå tenker jeg att både tarmer og deig er klare til å bli forvandlet til pølser,får jeg det til skal dere få se dem :=)

4 kommentarer

Siste innlegg