SPOR

i dag valgte jeg å gå en tur til Bjørke men ute regna det så jeg bestemte meg for å gå gjennom tunellen

det var stille i tunellen ikke en bil å se ,ikke noe annet heller så jeg var glad da jeg var ute

regna fortsatt men jeg hadde regndress på så jeg valgte å gå gamlevegen bak tunellen hjem igjen,

da tunellen skulle lages ble det avdekket en svær jettegryte så svær att den ble fredet og innegjert noe som gjorde att innslaget til tunellen måtte flyttes litt :=) men det gikk fint

spor ,det er spor i naturen på att våren er like rundt hjørne,her med rakler på hasseltre,men mer fasinerande er spor i snøen,siden veien bak tunellen ikke er i bruk så ligger der ennå snø og her var det spor ,det har vært utrolig til aktivitet,men det regner så helt tydelige spor får vi ikke ,der hadde gått hjort men det tok jeg ikke bilde av for dei var så utvaska

det var aller mest spor av dette dyret og det er mikkel rev

plutselig dukket disse sporene opp og jeg tenker det må være oteren

dei siste spora jeg tok bilde av var disse ,ante ikke hva det var ,men har googla litt og tenker det er ekorn :=)

vinden hadde felt et tre,men den var knekt i flere deler så det var lett for meg å rydde vegen :=)

tilbake på Leira ,hegren står på taket til kaihuset og ser utover,men med mobilen blir det jo ikke et blinkskudd,men fint alikavel ,for denne fuglen stikker jo som regel av lenge før du er nær nok til et bilde :=)

en fin tur ,men selv med regndress ble jeg våt gjennom så bør kanskje tenke på et nytt sett regnkle :=)

12 kommentarer

Siste innlegg