Sterkere en stål

snøen har ligget siden påske her hos oss og det har vært dyp snø,etterhvert har det dannet seg en hard skorpe på toppen ,nesten umulig og stikke spaden gjennom ,men under snøen er det liv .

Søndag var det flere som akte på marka oppom huset her ,i dag er det meste av den snøen borte vekk ,ja det meste av snøen forsvant i natt ,det blåser godt ute og en dag eller to til nå så er det snøfritt :=)

Men noe har åpenbart seg ,og det var i grøfta der brøytekanten har ligger hardpakket

hvitveisen ,jeg gikk tur i dag og der stod den og flere var i knopp ,snakk om å være sterkere en stål ,utvikle seg under den snømassen som låg der i går ,først nå i natt smeltet snøen bort .Uklart bilde ,men det blåser sånn skikkelig ute ,13.9+ men kald vind men det samlet vil nok ta med seg resten av snøen nå :=)

jeg gikk en tur opp i skogen oppom huset vårt ,jeg var nyskjerrige på om ramsløken var der ,det er andre sesong siden jeg plantet noen løker

o lykke den har overlevd vinter nr 2 ,da tenker jeg den har ettablert seg ,men jeg vil ikke høste av denne ,for jeg vil att den skal spre seg i skogen først

sjekk så lite snø som er igjen etter bare en natt

jeg rusler nedover igjen ,jeg vil sjekke ramsløken nede ved elva som renner gjennom hagen

den kommer sterk som stål denne også ,tenk å utvikle seg så mye under all den snøen som vi har hatt ,denne er ettablert og den har begynt å spre seg litt ,så planen er da å flytte dei opp i skogen så kan det få bre seg utover der oppe nå som jeg hvet att den vokser der oppe også

jeg plukker med meg noen få ramsløk blader som hadde litt størrelse og en neve med skvalderkål ,ja den også kommer fort ,den har vokset under snøen ,og nå som den er helt fersk er den deilig i en salat

jeg gikk inn og det ble en frisk salat til lunch ,og der brukte jeg både skvalderkålen og ramsløk ,mmmm det var riktig så godt

ønsker dere alle en nydelig dag

 

 

12 kommentarer

Siste innlegg