Stjertmeis

God morgen ,i går skulle jeg en liten tur ut i grønnsakshagen med matavfall,har jo varmkompostering ,da hørte jeg en fremmed fuglelyd noe som resulterte i att jeg ble stående å se meg litt rundt ,da oppdaget jeg er lite kvitt hode og jeg skjønte hvem som var på besøk ,stjertmeisen .

Jeg gikk inn og hentet kamera og krysset fingrane for att dei ennå var det :=)

Gjett om da ,jeg sto helt stille ,dei kom mot meg ,sette seg i plommetre og epletre ,3 stykk suste nesten mellom beina mine ,herlig første gang jeg får dem så nerme ,men dei er stressa ,jeg kaller det fugler med ADHD  for dei sitter jo aldri still ,men jeg fikk noen bilder da

litt uklare bilder ,men jeg fikk bilder og dette var på litt avstand,da jeg fikk dem tett på var det umulig å ta bilde for dei flaksa i vei hele tiden og plutselig var dei vekk like fort som dei kom :=)

Utrolig koselig møte i egen hage :=)

Så kjørte vi bortover ,fikk gjort noen ærend før vi kjørte til datter ,min mann skulle hjelpe dem med noe og jeg skulle kose litt med lillegull

nå hadde hun bestemt seg for å sove hele tiden vi var der ,hun som lenge i babynesteet sitt ,til slutt måtte jeg bare ta henne varsomt opp så fikk hun sove i armane mine litt også hi hi ,ble litt seint før vi kom hjem igjen :=) men en koselig dag da.

10 kommentarer

Siste innlegg