strøkent

Så var heimen strøkent til påske,siden det var styrketrening i går og jeg skulle ha ny time i morgen tok jeg helgavasken i dag,for lørdag får jo jeg besøk av søsteren min og mannen :=)

I går satt jeg og tenkte att jeg ikke orket å pynte til påske,men det var i går,i dag når støv ble fjernet ,stua luftet og div rødt som ennå var framme stuet bort,ja da kom lysten på litt påskepynt fram alikavel

må innrømme att jeg synes det ble litt koselig da :=)

husvasken tok sin tid,det tok flere timer for å være ærlige,og da jeg var ferdige måtte jeg en liten tur ut i drivhuset

mangold eller bladbete,dei lange røde har spirt frem på badet vårt,dei til høgre i kald drivhus og vi har minusgrader på natten,

tror dei som kommer sakte frem ute blir mest robuste,og for å være sikker dyttet jeg et par ekstra frø ned i potten med dei røde :=)nå kan disse sås direkte ute i mai og juni,men for å få tidligere avling sår jeg litt inne  nå :=)

mais,tenk å kunne plukke sin egen maiskolbe da :=) jeg sådde 4 frø,1 har kommet som dere ser,den fikk flytte ut i drivhuset i dag,men der er et frø til i potten,den andre potten er ennå inne,og jeg dyttet 2 ekstra frø ned i den også :=) så får vi se da om jeg får 2 planter eller 6

buskbønne jeg har sådd 3 stk ,også her har en kommet så den fikk flytte ut i drivhuset,men jeg ser dei andre kommer snart også

grønn squash,jeg har sådd 2 stk,en fikk flytte ut i drivhuset,ser ikke noe til den andre ennå,men håper den kommer da,:=)

paprikaplantene mine har begynt å bli fin str på :=) men dei får vente til mai med å flytte ut tenker eg

ja dette var en bitteliten oppdatering på noe av det jeg har sådd i år

 det blir kaldt inni drivhuset,men der er ikke vind og trekk og til natten legger jeg fiberduk over spirene :=) det blir nok litt i år også ja

9 kommentarer

Siste innlegg