Styrketrening

siden jeg tok en menisk opperasjon har jeg bare gått småturer,det har vært is og mye snø ute,ikke det beste å gå på med nyopperert kne :=) så har vi fonnfaren,den stopper også for noen veier,en kan bli rastløs av mindre.

I dag er det 8+ ute og opplett,snømengden vi fikk her om dagen regnet bort igjen i går så i dag måtte jeg ut

veien mot Viddal er åpen,men når mørket siger på kommer dei og legger ned bommen,det er fonnfare.Jeg går til bommen men ikke lengre ,så tenker jeg bak tunellen,men der var det is,og uten piggsko var ikke det heller et alternativ,jeg  går tilbake og hjemover

trærne står tette med lange rakler,både or,hassel og bjørk ,må huske å få øyedråper i morgen for snart er det pollen i lufta

Da jeg kommet tilbake til huset vårt bestemmer jeg meg for å gå opp den lange bakken til utmarksgarden

da jeg kom opp på toppen var fristelsen for å gå rundt garden stor,jeg går et lite stykke,snøen bærer meg ,jeg går litt til og det går bra :=) det er fonnfare her også,men det er ikke ofte det går ned til veien,skal jeg tørre ? jeg gjør det jeg går fort,og merkelig nok tålte kneet mitt det,nesten så den ble bedre av å slite litt :=)

jeg ser utover fjorden,det er vakkert jeg kan ikke nekte for det,men jeg kan ikke stoppe opp ,må komme meg forbi det rasutsette stedet ,og så vops hva skjedde her ???

snøen var plutselig ikke fast og fin lengre,jeg trakker rett gjennom og synker nesten til knes i sørpesnø,skoa fylles med vann og jeg får en real økt med styrketrening for å komme meg runden rundt,oi oi ,men det går bra med kneet .

alikavel var det godt å komme hjem igjen,og som dere ser smelter snøen i en rasende fart,og under snøen er gresset grønt :=)

Våt som en dupp er det bare å gå rett i dusjen ,få på tørre kle ,hvordan det kjennes nå ? hmmm rett og slett litt gangsperre hi hi .

I morgen er det legetime etterpå tannlegetime og belønningen etter det,jeg skal besøke sønn og svigerdatter og vesle Mathilde ,men nå skal jeg fyre opp i peisen,for jeg må innrømme att jeg er klalde på føttene ,så noen isbader blir jeg aldrig hi hi ,ha en fin ettermiddag da

10 kommentarer

Siste innlegg