sukk og sukk

ja nå sukker jeg for det snør og det snør og det virker ikke som det vil ta slutt ,men det gjør jo det da ,for ifølge meldingane skal sola vise seg i morgen ettermiddag ,men førstt skal det snø ennå mere til frokost

ja slik har dagen sett ut omtrent uten opphold,synes vi fortene rå gå rett inn i en varm og fin sommer når det en dag tar slutt :=) kan komme litt vår da men mest sommer hi hi .

Jeg har ikke vært mye ute ,var ute med mer mat til småfuglene  da,for det er neimen ikke lett for dem å finne noe i dette været.

Etter pipebrannen fikk jeg en tvungen ryddejobb inne ,for en skorstein går jo gjerne gjennom flere rom ,så der vi hadde pipebrann gikk skorsteinen gjennom et gjesterom og rommet mitt hvor jeg oppbevarer alt av garn og bøker.Garnet kan være der ,men bokhyllen med bøker måtte vekk for bokhylla stod inntil veggen som var skorsteinveggen .

Nå er jo skorsteinen kald,vil alikavel ikke sette bokhyllen intil den veggen en gang til ,så da var det å demontere den og flytte den ned 2 etasjer og sette den opp på et rom vi har nede ,det ble mange runder opp og ned alle trappene gjennom dei 2 etasjene ,bøker er tunge å bære så jeg fikk god trim :=)

hadde jo ikke vært kjekt om bøkene mine fikk skade ,og nå er det enklere å hente seg en bok når jeg slipper å gå opp 2 etasjer :=)

vi får se om jeg rydder mer på rrommet på lofte i morgen ,for jeg har samlet på mye som jeg kan kvitte meg med ,på tide med en real opprydding :=)

10 kommentarer
    1. Voldsomt med snø hos dere, håper det snart våres…
      Pipebrann ja, ikke greit..naboen hadde det, ble helt svart i taket.
      Bøker blir det mye av her også, må absolutt rydde jeg…Ha en fin kveld 🙂

      1. ja og det har virkelig snødd mye i dag ,mer enn på bilde her som ble tatt tidlig på dag,det er meldt regn i neste uke og varmegrader ,,da kommer fonnfaren ,så ja nå håper jeg våren dukker opp:=)kom ikke så mye sot inn i huset ,det som kom var etter alle brannmennenen som gikk opp og ned i alle etasjer og når dei åpnet opp feielukene som vi har inne på loftet og i kjelleren

      1. ja det snør og det snør ,men nå ser det ut som att et værskifte er på gang ,da håper eg all all snøen forsvinner rimelig fort.
        Ja det blir jobb med en pipebrann,særlig når skorsteinen går gjennom flere rom og rommene er fulle ,fikk iallefall et spark bak ttil å rydde og sortere :=)

    2. Huff! Du fikk litt av en jobb etter den pipebrannen.😱
      Bra du berget garnet. 🧶
      Her har det også snødd mer i dag. Det vil ingen ende ta.😨
      Her må man visst smøre seg med lang tålmodighet før våren kommer.😅

      1. ja jeg berget garnet ,og rommet blir ryddet no :=) og det skulle vært gjort for lenge siden ,er jo ikke ferdig med rot ennå for vi håper forsikringen gir oss nytt rør i skorsteinen ,da blir det mye rot en gag til ,men da er det i det minste planlagt og lagt til rette ,ikke som når vi oppdaget pipebrannen og tingene bare ble lempet opp i en seng :=)

    3. Hei!
      Snø på denne tiden av året er ikke velkommen! I alle fall ikke hos meg!
      Kaldt er det om nettene også, så smeltingen tar tid. Og – det er varslet mer snøvær…..

      Godt det gikk bra med pipebrannen, men jeg kan tenke meg det var litt av en vask i etterkant!

      1. nei jeg vil iallefall ikke ha mer snø ,men det kommer sikkert nooen fjon dalende ,greit bare det ikke legger seg ,i morgen er det meldt regn .
        Litt å vaske etter pipebrann ja og det lukter bål på loftet,gjør ikke nooe med det før dei er ferdige ,for jeg håper vi får det på forsikringen så vi får nytt rør ned i skorsteinen .da blir det root en gang til :=) og mer lukt

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg