Supermat

Leser stadig vekk om supermat,den er grønn og den skal gjøre godt for hele mennesket ,i dag gikk jeg en tur ned til sjøen ,når frosten hadde tint og sola varmet ,men det gjør den straks den viser seg kl 9.30 :=)

tang og tare skal være supermat og det hevdes att det er skikkelig godt,jeg plukket med meg grisetang og blæretang,tok det hjem og kokte,men har dere kjent lukta av litt råttensjø ? litt sånn lukt ble det i heimen ,så det er ikke noe jeg vil fortsette å koke inne ,i så fall må det bli ute på bålpanna

Men var det godt da ? synes i grunnen ikke det smakte så mye ,tok og varmet litt vårløk på panna og tilsatte den kokte tangen ,jeg brukte bare tuppane ,den grove stengelen i midten gikk i komposten,salt og pepper ,stekte laks til middag og la tang og tare blandingen på panna ilag med fisken ,sa ikke noe til manne og han spiste han uten å bemerke noe ekstra :=) da kunne det ikke være så verst da og han vet ennå ikke att han i dag har spist tang og tare ttil middag hi hi

nå skal en ikke spise for mye av dette ,det inneholder mye vi trenger i kroppen ,men det kan bli for mye om en spiser masse

lagde tzatziki også ,ikke gjort det før ,brukte creme frech og ikke yughert ,men den ble skikkelig god ,maten smakte .

supermat vokser ikke bare i sjøen har på land også

brennesle ,skikkelig supermat

brenneslesuppe er godt ,det skal være kvitløk i den ,men jeg har egen ramsløk i hagen

og når eg først var ute ble det en liten tur opp i skogen

og da jeg skulle inn etter turen tok jeg med litt gressløk og luftløk fra grønnsakahagen også og litt skvalderkål ,men det ble ikke salat så skvalderkålen ble ikke brukt

og brenneslesuppa ble god,forret bare att vi tok fisken føst og suppa etterpå :=) ,i dag fører jeg meg sunn altså :=)

12 kommentarer

Siste innlegg