sykkelen måtte frem

i dag måtte det bli en sykkeltur og den varte i godt over 2 timer :=)

Når det er godt vær liker jeg å gå eller sykle gamleveien bak tunellen ,men vi har fått tunell av en grunn ,steinras.

Det er på eget ansvar å gå der og egentlig har jeg trodd att jeg kunne forutse når det var trygt og ikke ,men folkens ingen kan være trygg ,naturen lever liksom sitt eget liv.

Ja ja ,turen startet iallefall med att jeg syklet gjennom tunellen

på enden av båthavna stod det en hvithodet storskarv,jeg ville ta bilde av den men det ville ikke skarven så den fløy ,så får jeg håpe jeg ser den en annen dag da

er bare så deilig å kunne sykle igjen ,i dag syklet jeg rundt Bjørke

en gang i tiden var det en liten møbelfabrikk eller iallefall trevare fabrikk på Bjørke ,i dag står den tom men er i privat eie ,planen er å omgjøre det til bolighus med hjemmekontor i ene enden ,det var ett stort oppslag om det i avisen en gang ,men når det blir sier ikke historien noe om :=)

jeg fikk noen få regndråper og jammen la den ene seg på linsa mi :=)

 

jeg sykler tilbake til tunellåpningen ,jeg har hørt att det har gått ras bak tunellen ,men ante ikke hvor stort eller hvor,jeg tenkte jeg kunne sykle et lite stykke og se ,og jeg trengte ikke sykle langt for raset var på Bjørkesiden og ikke på Leirasiden

det var svære steiner og et digert hull midt i veien ,her var det bare å snu og ta tunellen hjem igjen ,og siden veien er stengt med bom er det slett ikke sikkert noen rydder disse steinane vekk ,ja det er en grunn til att vi fikk tunell ,men jammen har jeg hørt folk snakke ,att vi med så få mennesker skulle få tunell ,vi er få ja ,men det har vært dødsfalm her før grunnet steinras og alle liv er like verdifulle ,jeg er evig takknemlig for att vi har fått tunell iallefall

jeg fant dei første hestehovene i dag

fargane er på vei

det bugner av snøklokker i hagen og noen steder utenfor også ,flytter en jord flytter en ofte småløker også uten att en vet det

og jammen dukket det opp en krokkus i hagen vår også ,jeg hadde krokkus for mange år siden men det forsvant da vi sette opp drivhus,kanskje eg skal kjøpe noen nye løker for dei er jo fine da :=)

En herlige dag ,en lang sykkeltur og glade farger ,og nå skinner solen :=)

6 kommentarer

Siste innlegg