sykkeltur

I dag skulle jeg gå rundt i bygda og putte en fastebøsse i postkassene for soknerådet ,vanligvis er det en jobb konfirmantene gjør ,men siden her kun er 1 konfirmant skulle soknerådet gjøre det ,og da ble jeg spurt om jeg ville hjelpe og ta runden på Leira og Viddal ,klart jeg kunne det ,her på Leira spaserte jeg bakkane

fortsatt ligger snøen og som dere ser har det krympet masse ,vi ser gresstustene gjennom snøen og når mørket senket seg såg vi flere bare gressflekker ,så denne snøen er snart borte :=)

Jeg ble ferdige og gikk ned igjen ,lette frem sykkelen og syklet til Viddal ,jeg hadde 2 prikker igjen på batteriet men det skulle gå greit ,trenger ikke mer på den turen ,men for sikkerhetskylt setter jeg på eco sykling,kom til Viddal og sette på sport det susa oppover bakkane så sa det bare stans,det gikk fra 2 prikker til rødt 0 batteri igjen ,jeg sette fra meg sykkelen og tok beina fatt ,fikk lagt en konvolutt i hver postkasse ,ruslet ned til sykkelen igjen og tenkte det ville gå greit ned bakkane og videre flate veien hjem igjen ,men neida batteriet var rødt ,så jeg måtte sykle uten en bust ,sykle med en batteridreven sykkel uten batteri er ikke noe jeg anbefaler,det var sykt tungt ,jeg hadde den lettaste giren på men det gikk tungt fremover og svetten rant på ryggen ,jeg stoppet et par ganger og tok en liten pause ,da kunne jeg ta bilde

utsikt fra der ei venninne bor

nydelig i dag også ,om en ser bort fra

en batteritom sykkel

Jeg kom meg hjem ,og selv om turen var litt tung så var det alikavel en fin tur og nå er batteriet ny oppladet

16 kommentarer

Siste innlegg