syltetøyfabrikk

Ja i dag føler jeg virkelig att heimen min har vært akkurat det,en syltetøyfabrikk hvor plommesyltetøy kokes  :=) nå har jeg stengt dørene for jeg har ikke mer av det som trengs for å koke mere,så jeg må nok en tur på butikken før jeg kan åpne fabrikken igjen :=)

blåplommer og opalplommer,sammen blir det en frisk og god syltetøy

jeg koker og koker,det dufter godt i heimen

kjøkkenbordet fylles

kjøkkenbenken også,14 kilo har jeg kokt,kokt litt saft også,men skal nok koke mere :=)

på listen min over lavfoodmap matvarer skal jeg ikke spise plommer ( men litt fristet blir jeg jo her jeg står,så litt plommegrøt må vel være lov,bare litt )

deler noen plommer og koker

plommegrøt med laktosefri kremfløte,det var farlig godt :=) heldigvis er jeg ikke alergisk,eneste jeg kan resikere er å måtte gå litt mer på toalettet ,kan leve med det en dag innimellom :=)

kan ikke huske sist vi hadde så masse blåplommer og ennå er det både en og to baljer igjen der ute,opalen modnes fort nå og der er det minst 100 kilo kødder virkelig ikke .

Så denne fabrikken kommer nok til å fortsette en stund til utover :=)

Heldigvis har vi mange gode hjelpere som også er glad i plommer,så vi er rause med å gi bort ,så har jeg masse god sylte mange setter pris på å få i gave utover vinteren :=)

og sånn går nå mine dager innimellom dagene hos fysioterapauten

i morgen er det fysio igjen

og når jeg er ferdige der,ja da skal jeg til elsdte datter,litt kosetid og jeg skal overnatte der også,gleder meg til det,så får denne syltefabrikken her hjemme en pause til over helgen

12 kommentarer

Siste innlegg