ta en potet

det startet tidlig på våren ,fruen fikk en ide omm å prøve ut potetdyrking rett oppå div materiale som bregner,tang ,sagmask og gammalsilo ,jeg kjøpte ca 3 kilo små settepoteter med en bonde ,noen poteter skal jeg i to og noen fikk være hele ,og så har det bare stått sånn da ,men i dag tok mannen og rykte i potetriset for det var begynt å visne ned nå

og da avdekket vi store tørre fine poteter

jeg dyrker vist ikke fine runde poteter men svære potetfigurer ha ha ,sjekk den størrelsen da

jeg leter under gress og finner store fine poteter ,men det gikk fort ,jeg var sliten og låk i hoftene ,jeg ba mannen roe ned for jeg måtte jo plukke opp potetene som dukket opp i dagen

jeg gikk for å tømme bøtta og da jeg kom tilbake låg potetene strødd utover bakker

3 store fulle bøtter tok jeg i hus i dag ,er der mer ? ja ikke hvet jeg jeg får se i morgen ,men i dag ville ikke rygg og hofter mer så jeg får bruke en hakke i morgen og se om der er noen flere ,så blir det egenproduserte poteter til middag i morgen

6 kommentarer

Siste innlegg