ta grep

det ble tur i dag også ,rundt garden sånn er det her har ikke allverden med variasjonsmuligheter ,litt mer om sommeren når en ikke har snø o fjella .

Men jeg går på det gjelder å ta grep ,ja jeg koste meg litt for mye i julen ,jeg gikk på vekten og der hadde jeg gått opp med 6 kilo ,6 kilo er myyyyye ,så her er jeg brutal og på 5 dager hadde jeg tattt bort igjen 4 kilo og flere skal også bort ,sånn er det med den saken ,lurt å gå på vekta innimellom ,bare sånn att en kan ta grep i tide  for kiloane har det med å snike seg nesten umerkbart på .

Her fortsetter det nydelige været ,men temperaturen er litt snillere så den store dressen hadde jeg ikke bruk for i dag

da jeg kom til utmarka hørte jeg reven

den var nok en plass oppom ledet ,men den hørte meg så jeg såg den ikke ,den hadde nok gjemt seg

medan jeg gikk her hadde jeg brød i ovnen ,lurt å gjøre 2 ting på en gang ,ja jeg lagde 2 brødstekinger ,da den første var i ovnen tok jeg vekk juletreet ,fikk den andre stekingen i ovnen og gikk tur :=)

mye kosligere å nyte det fine været ute enn å sitte inne og vente på att brødene skal bli ferige ,dei blir nemlig ferdige medan en er ute og går :=)

vel hjemme tok jeg frem støvsugeren ,det var litt glitter på gulvet etter att julekulene i treet ble tatt ned ,da ser jeg en nabo ute ,hun bor på østlandet men har fritidsbolig her og er min nabo ,jeg kler på meg og går henne i møte ,ville ønske henne godt nytt år ,det var koslig og glad jeg fikk gjort det for dei reiser snart hjem igjen og jeg får jo ikke gå inn til henne nå .

Jeg har hatt en fin dag og fått gjort masse ,så kan jeg slappe litt mer av i morgen før resten av julen blir pakket bort til helgen

6 kommentarer

Siste innlegg