ta seg tid til

Det er høst og jeg plukket inn siste rest av det jeg har dyrket som jeg ville ta vare på

chili

festlige klokkeforma chili,jeg hadde nesten gitt opp da alle blomster bare ramlet av,men noe skjedde medan vi var på sommerferie og det vokste frem 15 stk,aldrig smakt dem ,men har høst att disse er milde med en hint av annanassmak ,dei rakk ikke bli røde ute,men vi får se om noen ettermodner inne ,det gjorde paprikaene som jeg også tok inn grønne ,planen er å legge disse i olje ,vi får se :=)

så tenkte jeg att det er en stund siden jeg inviterte venninner til kaffe ,jeg sendte noen meldinger og ei hadde anledning til å komme ,jeg fyrte opp i peisen og tente noen lys,skal en hygge seg kan en gjøre det skikkelig

det er koselig med disse lysestakene som sender lys gjennom vakre mønster :=) ,jeg kokte kaffe og sette på tevann og det ble litt munngodt ved siden av

lefsene er kjøpt på butikken ,men tror jeg skal prøve å bake noen selv til jul i år.

Vi hadde en hyggelig stund der vi prata og strikka ,og jeg tenker det er viktig å stoppe opp og ta seg tid til slike ting på en hverdag også :=)

Da venninna mi takket for seg fikk jeg ryddet et rom ute i gangen ,det er lett å åpne en slik dør og legge inn :=) så hageputer kom på sin plass på loftet og dynene vi bruker i bobilen kom i sitt skap ,litt nytt garn kom også på rommet hvor jeg oppbevarer mine hobbygreier ,så nå er roommet i gangen ryddig og fin .

 

Jeg var en tur i kjelleren og tittet tilfeldigvis i en kakeboks hmmm ,jammen hadde jeg igjen julekaker fra i fjor i 4 bokser,jeg fikk ryddet opp og matet varmkompostbingen i hagen ,så vasket jeg alle boksane som no er klare for ferske julekaker dette år,jeg må bare lære å lage litt mindre porsjooner :=)

hva skal jeg gjøre no ? tja egentlig ingen verdens ting ,tenker jeg strikker videre på genseren min datter har bestilt :=) ha en fin ettermiddag da

7 kommentarer

Siste innlegg