tåler du dårlig melk ?

jeg er født med kumelkinntoleranse ,kan spise mat med melk i nå men ikke mye ,men så er det mange retter som er gode da,men da skal det være mye melk i :=) en tid nå har jeg brukt laktosefrie melkeprodukterdet går bra ,men der en en ting jeg liker godt og det er gryr

jeg er på ingen måte sponset ,er bare jeg som liker denne og hadde en kartong ståande i kjøleskapet,er lang holdbarhet på så det er greit å ha en kartong eller to i hus :=) den kan piskes som vanlig fløte eller spises som den er .

I dag fikk jeg lyst på fløtegratinerte poteter,aldrig laget det fra bunnen av ,kun kjøpt ferdig pakke .Så tenkte jeg att det burde vel kunne brukes gryr i en slik form,så jeg prøvde

jeg skrelte og kuttet opp poteter ,fylte en form og drysset over urter ,egentlig skal en koke løk mør i fløten og ha i kvitløk ,jeg skal ikke ha løk ifølge lavfoodmap lista ,men gressløk går fint og jeg har da ramsløk i hagen ,det burde gå greit ,pepper og urtesalt hadde jeg på ,hjemmelaget urtesalt :=)

så helte jeg over gryr

jeg la på et lag med gulost

180-200 grader til potetene er møre mmmm det var skikkelig godt .Nå har vi ikke spist middag ennå ,men alle gode kokker smaker på maten :=)

10 kommentarer

Siste innlegg