tannlegebesøk

I går skulle jeg igjen til tannlegen,et lite hull og en grop som måtte fiksast,,en hva skulle jeg bruke resten av dagen til ?

jeg hadde 1,5 time før tannlegetimen ,mannen min så det var en ny turvei på Andaneset,så da gikk jeg til Andaneset da,1,4 kilometer å gå,jeg gikk fort for jeg måtte rekke timen min og ante ikke hvor lang tidjeg trengte på denne turen,vel fremme var turveien kun på 450 m ,så da gikk det greit :=)

selve turen til Andanes er ikke spennende ,en vanlig asfaltvei der biler kjører,men så kom jeg til skiltet og gikk ned denne veien

ute av skogen dukker dette bilde opp,en liten turvei langs sjøkanten ,her er det fint å bade og det var benker så en kunne sette seg og nyte medbrakt niste

en gravemaskin stod midt i veien,veien skulle forlengast for den var vist ikke helt ferdige

så siste biten var en liten utfordring,det var blødt og vått og jeg ville ikke bli våt og skitten når jeg skulle til tannlegen :=) det gikk greit og jeg rakk timen med god margin,rakk å kjøpe en flaske vann også for jeg ble tørst etter turen i rask gange

Etter att tenna var fikset,det tok en time det ,så hadde jeg bestemt meg for å gå rundt et vatn i Volda,Rotevatnes og her er badestendene for Volda også .

Veien går langs elvadalen som jeg har vist dere før under veien og mot idretshallen,så er det bare å fortsette rundt da

veien går gjennom løvskog og granskog,en kan finne små strender og nyte speilblank vatn ,på den andre siden ser vi byggefeltet hvor 2 av våre bor

ved enden kommer vi til badestranden som vi brukte da barna var små,nå har komunen laget en strand på den andre siden,det er den som er offentlig med toalett ,parkeringsplass og sandvolleyball,denne vesle er i privat eie og uten parkeringsplass,da vi brukte den gikk vi gjerne ned,gikk fint det :=)

vi ser over til der jeg startet ,nå må jeg over på asfalt,frem i Vassbotn ,og forbi golfklubben

banen er diger og stekker seg over flere marker,så kommer jeg opp på hovedveien som jeg må følge et stykke nedover mot sentrum men ikke helt ned til sentrum

for et stykke ned i veien her kommer vi til en ny vei som leder oss til den offentlige badestranden

her ser vi hele det store vatnet jeg gikk rundt,stranden tok jeg ikke bilde av for den var full av småskule elever

det bor noen langs veien ned til stranden og her er det selvplukk av brunsnegler,jeg stod over,valgte å fortsette runden istedenfor hi hi

det var bare å svinge inn på veien som leder til elvadalen igjen og den ender ut i sentrum

da jeg kom til sentrum var jeg rimelig sår i hælen,turen tok meg 2,5 time fra tannlegen :=) så jeg gikk til strikkebutikken Voldamode ,der er det alltid en ledig stol til meg og jammen ble jeg sittande i nesten 2 timer :=) og joda jeg greidde å dra med meg et nett med garn igjen også hi hi .

Jeg takket for stolen og praten og fikk gjort et par ærend før mannen var ferdige på jobb,det ble 24 288 skritt på meg i går i Volda,så da jeg kom hjem var det godt å bare sitte :=)

Jammen får en mye utav en dag hos tannlegen om en bare planlegger litt :=)

Nå skal jeg ta litt helgavask for i morgen er det ut på tur igjen og vi blir nok en gang borte hele helgen :=)

12 kommentarer

Siste innlegg