tidlig ute

Jeg har vært på sykkeltur ,jeg var tidlig ute i dag og har rukket å komme meg hjem ,sykkelturen var ikke superlang men viktig ,jeg skulle stelle 3 graver,nye blomster trengtes og mye vann for her har det vært tørt lenge

da jeg skulle sykle hjem stoppet jeg nede ved sjøen og knipset et par bilder fra Bjørke ,

stemorsblomstene som hadde vært på gravene tok jeg med hjem ,her kan jeg klippe dem ned og håpe på att dei skal komme igjen på seinsommeren ,men på gravene bør det se bra ut hele tiden :=)

jeg bestemte meg for å sykle gamleveien bak tunellen hjem igjen ,

det er rart å tenke på att dette var veien vi kjørte før tunellen kom,det var jo ikke gjenngrodd da ,men like smalt var det ,det er ikke lenge siden det gikk et steinras bak tunellen ,men noen hadde brukt en traktor og skubbet vekk dei enorme steinane ,hulla i veien vitner alikavel om hvorfor vi fikk tunell

skyane ligger som krem rundt fjella

så var jeg hjemme igjen ,jeg kjenner att sykkelturen gjorde litt godt for hoftene ,jeg har vært plaget svært lenge ,men hva er det som gjør att jeg blir helt ødelgt i hoftene da ,mer en normalen ? jo det er luking ,det er det værste for hoftene og luker jeg da ? ja en skjelden gang ,der det er åpent for ugress,det er ikke mange plassene igjen som er helt åpen ,men en trekant finnes og den tok jeg på mandag,det ble fint men det straffet seg ,det gode er att smerten er ufarlig og jeg hvet att det blir bedre etterhvert

her er trekanten ,her må det på duk og stein ,det er slik det må være i min hage ,men jeg mangler småheller et vel derfor det stoppet opp i sin tid ,det blir vel ,en helle ble med hjem etter blåbærturen uten blåbær ,så det er en begynnelse .

Den kvelden tok vi med hjem et stykke rekved også ,den var så fin og ligger nå ute på berget

den er så fin og det er ett stykke tre som henger sammen :=)

nei eg får gå ut i hagen og plante stemorane og håpe på att dei kommer igjen

7 kommentarer

Siste innlegg