topptur

lørdag tok vi bobilen ,og kjørte avsted,i hode hadde en av oss en plan ,men planen ble noe helt annet underveis og det er jo veldig koselig :=)

vi kjørte mot Stranda ,tok ferga over til Linge ,der trodde jeg vi skulle til Valldal og Tafjord og gå opp i Mulldal ,men vi svingte motsatt vei ,det bar mot Rauma og der fikk fruen en tur innom favorittbutikken

rauma fabrikkutsalg og jeg fikk valutta for pengane

2 hele pakker med rauma lamull ,175 kr for en pakke og det er nesten gratis ,70% i avslag :=) og dette er 100% norsk ull

vi kjører videre ,nå ante ikke jeg hvor ferden skulle gå,men vi kjørte uansett feil og havnet i Åndalsnes :=) og det var der det ble en topptur .

Først kjøpte vi bilett til romsdalsgondol

så bar det høgt til fjells

gondolen tok oss opp til toppen dere ser

når vi kom opp det var da fjellturen begynte ,vi gikk og vi gikk og veien gikk mot

det gikk oppover,bortover,ennå høgre oppover og verden der nede ble bittelite

vi kom opp til Høgaksla ,det er høgt oppe

svett og fornøgde men det var romsdalseggen da ,jeg går med freidig mot videre ,men der ble det bom stopp

for selve eggen var å balansere på denne toppen ,det ser jo greit nok ut men ikke der vi gikk ned og jeg lover det var stupbratt rett ned på begge sider ,så folkens var jeg på romsdalseggen eller ikke ? jeg var iallefall ved foten av eggen og det var nok for meg , jeg lot hofter og hode bestemme og dei sa att vi snur her hi hi

på vei ned ov vi ser Isfjorden på den andre siden

ikke bare bare å gå nedover ,det var nå det kjentes i hoftene så her måtte hender hjelpe til innimellom ,men vi kom oss ned

gondolen var klar så vi slapp å vente ,det var igrunnen godt for jeg var sliten ,vi fant bobilen og kjørte til Åndalsnes camping ,nå verket beina men en liten rusletur ble jeg med på rundt campingen etter att vi hadde spist middag ,det ble tidlig natt da ,men i dag våknet jeg frisk og opplagt igjen ,og ferden herfra får dere se litt fra i morgen

20 kommentarer

Siste innlegg