treg vår

Ja i år var våren treg hos oss,som dere hvet fikk vi en ekstra vinter og ennå ligger det litt snø her og der også på jordene så bøndenen må vente med å gjødsle

fortsatt en god haug med hardpakket snø i hagen her ,jeg prøver å bryte den opp litt hver dag :=)

men det er nedom huset ,jeg har en rufse hjørne borte ved elva og der vokser ramsløken :=) og den vokser fort nå .Planen er å flytte den opp i skogen ,men vi får se når jeg gjør det ,kanskje når sesongen nærmer seg slutten :=)

i drivhuset fikk jeg spansk kjørvel ,jeg hadde glemt att jeg puttet noen frø i jorda og lurte jo veldig på hva det var som plutselig dukket opp fra jorden :=)

jeg har lest att den sprer seg veldig og att den får en tykk pælerot som går dypt ,da begynte jeg å tenke ,vil ikke ha den i hele hagen ,så i dag ble dei plantet i mellomstore krukker ,så får tiden vise om jeg flytter dem til et sted dei kan vokse vilt ,blomsterstilken kan bli en god meter høy og hele planten kan spises ,Smaker litt som kongen av danmark drops eller søt lakris

styrketrening i dag også ,så nå har jeg spadd ut 2 skuffer med jord og der er iallefall 2 skuffer til som skal ut

bare han jeg er gift med ikke begynner å grave ennå dypere ,for jeg tenker dette er dypt nok å fjerne jord ,jeg har kommet ned på forskalingen

etter styrketreningen tok jeg en dusj og iførte meg kjole ,og i dag fikk leggane være bare så sola slapp til

svigerinne jobber med hjemmekontor og den kan jo gjørast fra rorbua ,så da hun hadde matpause tok jeg en tur ned og slo av en prat

ja våren har latt vente på seg ,men det grønnast kjempefort nå som sola skinner hver da ,og det selv om vi ennå har et par minusgrader om natten ,det er en herlige tid ja

16 kommentarer

Siste innlegg