Tromsø

Så fikk jeg besøkt den byen som jeg har drømt om i mange år ,Tromsø Nordens Paris heter det og jeg var spent,vi bestemte oss alikavel for å besøke Sommerøy på dag en og ta selve Tromsø by på dag to ,og sånn ble det.

Sommarøy ,den vesle øya på den andre siden av brua

med den lekreste fargen på vannet

herlige strender men smale veier og veldig hompeti bomp som ikke er det beste for en bobil ,så vi kjørte til endes nøt det vakre og kjørte tilbake vi stoppet ikke ,

vi villcampet på en nedlagt fergekai veldig fin plass å stå

og her fikk jeg virkelig se hva en Tromsøpalme er ,den var gedigen og utrolig mye av den

 

vi feirte 41 års bryllupsdag

det var et pulserande byliv og masse spennende kunstmaling

spenende sidegater mellom hus med kunst på veggane ,her går en tørrskodd uansett vær

verdens minste bar eller ?

aldri har eg sett et så krystallklart vann ved brrygga

flott biblotek rett frem

vi besøkte et museum og ja en gang for mange år siden pyntet vist kvinnene seg med kavring ,hmmm

noe var mindre pent men alikavel en del av bybilde

men mest var utrolig flott å se på ,Tromsø var en by som bød på masse og vi hadde en utrolig fin dag i byen

14 kommentarer

Siste innlegg