tur over Åsen

I dag bestemte jeg meg for å gå over Åsen,for att turen skulle være best mulig for ankelen min valgte jeg å gå gamleveien til Bjørke og opp på den siden,over og ned igjen på Leira,men det er en bra tur brukte ca 2 timer og 45 minutt på turen,og da jeg kom hjem var jeg glad jeg var hjemme,det kjentes ,men så er det noe med det,foten skal uansett oppererast,over helgen kommer regnet i dag skinner solen og en må bare bite sammen tennå og nyte når en kan :=)

gamleveien bak tunellen,jeg går i mine egne tanker,så kjenner en vindpust og det sier svuch,jeg skvetter til og ser opp,2 svære havørn lettet fra grantrea og flyr rett over hode på meg og ut gjennom fjorden,en opplevelse men med bare mobilen er det ikke råd å få det på bilde

på veien ligger løvet det går fra grønt til gult for så å bli brunt,en livsyklus går rundt

hasselnøtta henger der brune og fine,men skallene er tomme så det blir ikke mye kos om en høster disse,tok alikavel med noen sånn i tillfelle jeg finner på å lage en liten dekorasjon

oppover det går på Bjørkesida,men det er grusvei og dermed bedre for ankelen enn opp bratta på Leirasida

fortsatt er det noen vakre blomster å se langs veien

oppover og oppover er jo ikke så mange andre valg hos oss

så er jeg oppe på flata,nå går turen langs myra før det bærer nedover

jada øver på disse mobil selfiane dei får væra som dei er ,jeg er iallefall ute og går lang tur i dag :=)

vein var pyntet med vakre gule blader :=) det er en fin tid og jeg hadde en fin tur ,og sanker som jeg er hadde jo jeg en liten sopp pose med i lommen aldrig godt å vite hva en kommer borti :=)

ja jeg kom borti litt,en askjett med rødbrune piggsopp og en middagstallerken med traktkantareller :=) det fikk bli med hjem ,piggsoppen er stekt og skal følge middagen i dag,resten er i sopptørka,det blir til soppmel :=) som kan brukes som krydder til det meste .

Vel hjemme fikk jeg venninne besøk ,da hun dro sette jeg brødeig,så denne dagen har vært sosial og aktiv :=)

2 kommentarer

Siste innlegg