tur til Trøndelag

så var vi hjemme igjen etter en hyggelig helg i Trøndelag,det var så vakkert over fjella ,både Strynefjellet og Dovre,da vi kjørte oppover

Strynefjellet,det er bare så vakkert.

Da vi var vel over og paserte Billingen stod den der,elgen .Er det mulig,den stod der som en saltstøtte og vi suser forbi ,stopper og rygger tilbake,den står der like støtt helt til jeg ruller ned vinduet,

 

den springer ikke langt,men tærne ble plutselig i veien så jeg fikk ikke med hode på bilde,ja ja vi fortsetter turen

da vi kom til Dovre ble jeg overasket over kor lite snø det var der,men der var is,så vakkert att en nesten må oppleve det for å skjønne

etter 9 timer var vi framme,og grunnen til alle dei timane er jo fotografering ,en tur innom en butikk og middag på Dombås,ja mye av turen for en helg er jo bilturen så det gjelder å nyte på forskjellig vis.

Elsdte sønn ,og mye større enn ho mor hi hi .Da jeg luftet tanken om att det var julemarked i Trondheim fikk jeg ønsket innvilget,så lørdag kjørte vi til Trondheim og hadde noen koslige timer på den finaste julemarkeden jeg noen ganger har besøkt

kjekt ilag med den fine familen vår som bor der oppe i Trøndelag :=)

jeg koste meg og handla masse,viltpølser,villsauspekepølse,ost fra gammel erik,fetaost laget på geitemelk,tomatsild,seilaks,sjokolade,honning,løper,vafler på pinne og julegodt til småguttene ,ja det var så utrolig masse deilig og jeg gleder meg til å nyte dei gode smakane til jul :=)

En helg går fort,2 dager er viet reise frem og tilbake medan lørdagen er familiedag,i dag kjørte vi hjem igjen ,været var ikke like bra men den startet alikavel vakker

da vi var på vei over Dovre blir jeg oppmerksom på noen bevegelser,jeg fikk ikke mange sekunders stopp da vi hadde biler bak oss,men jeg tok et bilde fort

og jammen var det en liten flokk med moskuser,som dere ser snødde det godt akkurat da jeg tok bilde,like etter når vi hadde passert sluttet det å snø,typisk ikke sant ,men jeg fikk no et bra bilde alikavel da :=)

på Dombås ble det middag,i dag ble det juletalerken på meg,svineribbe og medisterkake,og bordet var fint pyntet :=)

vi spiser og tar fatt på veien videre,vi må komme oss over Strynefjellet

men først et bilde av fruen med trollet :=)

turen går videre ,en stopp på Oppdal så jeg får handle litt da kjøleskapet ble tømt til helgen :=) så er det bare å kjøre videre,været er bra men det er glatt,veldig glattog da vi kommer til Strynefjellet kommer snøbyga,tett som fy

vi ser ikke mye på sidene ,jeg var igrunnen glad da vi kom til tunellane for inni dem var det ikke glatt :=) da vi skulle ned fra fjellet stod et vogntog midt i veien ,han prøvde å rygge ,stakkars mann ,vi hadde en annen vogntog forran oss som hadde stoppet opp,etter en stund kom en bil kjørande og kjørte forbi stakkaren som slet,etter den bilen kom nok et vogntog og kjørte forbi,da innsåg han forran oss at vi kom oss forbi og vi kunne kjøre videre og ned ,da vi var nede mødte vi 5-6 vogntog som skulle opp og over fjellet,jeg håper bare att dei kom seg trygt opp og over og att den uheldige hadde fått hjelp,vel hjemme hører vi på radioen att Strynefjellet var så glatt att den burde stenges,jeg var glad jeg var hjemme igjen ,men en fin helg det hadde vi :=)

 

 

21 kommentarer

Siste innlegg