tyttebærtur

I dag bestemte jeg meg fort for å ta en tyttebærtur ,da får jeg en fjelltur i samme slengen ,og jeg er jo heldige da for jeg har begge deler i gåavstand fra huset vårt :=) bli med da vel

dagen var fin og månen satt i tretoppen,jeg startet å gå i skyggeland ,da slipper jeg å bli så svett

jeg kommer til utmarka og må gjennom dette ledet

den tyngste biten er gjennom granskogen ,det er ganske bratt rett opp

noen sier det er mye sopp i skogen i år ,vel den lille jeg fant hadde ikke mettet mye ,her er det bare ikke sopp i år

jeg kom ut av granskogen og der traff jeg sola

nå er det bare kosen igjen ,det er så deilig her oppe :=)

tett i tett med disse nettene ,imonerande arbeid dei gjør disse vevkjærringane

jeg går ennå litt høgre ,før jeg begynner å plukke tyttebær

jeg fylte fort spannet på 5 liter ,i tillegg plukket jeg 800 gram med tranebær

det var skikkelig deilig i fjellet i dag ,så fruen var godt fornøgde da hun ruslet seg ned igjen :=)

 

 

10 kommentarer

Siste innlegg