under trygge forhold

I dag tok vi turen til skogen vår,svigerinne og svoger var der også , svoger sin ved skulle i sekker vår ved skulle på traktor og hjem ,jeg skulle bruke beina og gå ut til skogen og med meg hadde jeg litt forskjellig i ryggsekken.

tidligere i vinter hentet jeg stein og bar dei i ryggsekk til plassen vi lager i skogen , først lagde vi bål rett på bakken ,det ble så mye kosligere med en grue ,vi måtte sitte på bakken for det var lite annet å sette seg på , vi hadde en avsaget tank liggande og jeg ba mannen ta den med til skogen siden han skulle ta med traktoren

vi bygde den inn med stein ,nå har vi en skikkelig bra grue stor og lang ,og klart vi måtte teste den

jeg hadde tatt me kaffekjelen ,bålkaffe og vann ,i tillegg en brødrist ,den var ikke lang nok til å ligge på tvers over tanken ,men ved å bygge opp ved under gikk det greit og vi fikk kokt oss kaffe ,jeg tenker en stor stiei midt i tanken kan være greit å legge risten på så jeg gikk og hentet et par,var litt usikker på størrelsen så jeg tok nok en tur og hentet en til så får vi se neste gang vi fyrer opp om steinen er passe stor .

Det er bålforbud ,men ikke ulovlig om det er trygge forhold,det følte vi att det var ,så mye snø og sludd og regn som vi har hatt så er det vått i bakken ,og da vi var ferdige å brenne bål gikk jeg over veien og ned på stranden og hentet vann i flaska jeg hadde med ,så fikk vi slukket bålet skikkelig :=)

så var det noe å sitte på ,da jeg kom ut hadde jammen karane fått ferdig stubbane vi skal ha til å sitte på

det var helt perfekte stubber og dei er flyttbare om en trenger det ,8 eller 9 stykk lagde dei ,det som satte igang hele ideen var denne kjempegrana som knakk i vinden i fjor ,nå hadde vi litt å bite i også så vi koste oss skikkelig ,så var det å jobbe også ,svoger og svigerinne fylte vedsekker som dei skal ha ,jeg hjalp mannen å få det vi skulle ha ned på veien så mannen kunne fylle opp bak på trakoren

da mannen kjørte hjem med lasset gikk jeg ned til stranden og hentet vann for å sløkke bålet

et lite stykke å gå ser dere og jepp det kom litt snø da vi pakket sammen ,ute er det kun 2+ så da vi ikke hadde varme fra bålet ble det fort kaldt ,brrr hvor er den varme våren ,ja jeg spør jeg kan ikke huske en så kald april måned ,men ikke noe vi får gjort noe med ,vi hadde en fin dag alikavel

 

 

12 kommentarer

Siste innlegg