Urban Garden

denne helgen fristet plantasjen oss som er kundemedlemmer med et tilbud på bokatchi bøtter,nå hvet ikke jeg om det er riktig stavet,men det er innendørs kompostering av matavfall:=)

denne kan stå i kjøkkenbenken om en vil det skal ikke lukte,alt av matavfall kan en ha oppi,bein,middagsrester og annet skrell,det er en rist nedi slik att vesken som blir renner gjennom og en kran som dere ser så en kan tappe ut vesken ,ved hver påfyll av avfall strør en en ss eller to med et strø ,det er mikro organismer som omdanner matavfallet til jord,når bøtten er full lar en den stå 2 uker,da skal det være jord :=) jeg kjøpte 2 bøtter og fikk dermed posen med strø gratis i dag :=)

Det bloir enklere for meg nå å få god jord i varmkompostbingen i hagen,siden det allerede er omdannet til jord før jeg har det ut i hagen :=)

når jeg først var på plantasjen kjøpte jeg litt vår med hjem

og litt friske farger til å ha på salongbordet

søte små kaktus i blomst,fine bare en ikke kommer borti dem for dei stikker og nålene er nesten umulige å se ,jepp stakk meg eg og trodde ikke jeg skulle finne nåla som ståkk og var usynlig,men fikk den vekk til slutt :=)

når vi alikavel var på tur besøkte vi yngste datter

en ikke helt frisk liten hjerteknuser som nettopp hadde fåt en liten lur ,

men blid var han bare han fikk våkne litt til igjen :=) alltid koselig å besøke veslejenta vår og hennes familie .

Vi hadde snøvær da vi kjørte på tur,men halveis til Volda ble himmelen blå og sola skinte,på tur hjem igjen var det skyet men vakkert,det vart en koselig søndag

12 kommentarer

Siste innlegg